Sprawdzanie zgód TCF
poniedziałek, 6 maja, 2024

Projekt układu linii tramwajowych. Tym razem problemy z “trójką”

ZTM opublikował nowy, poprawiony zgodnie z uwagami mieszkańców układ linii tramwajowych w Poznaniu, w którym “piętnastka” zostaje na starej trasie. Ale teraz zaprotestowali mieszkańcy Górnego Tarasu Rataj z powodu trasy “trójki”.

Przypomnijmy: we wrześniu ZTM przedstawił nowy układ linii tramwajowych, który miałby wejść w życie w styczniu 2024. Powodem były kończące się remonty Projektu Centrum, które mają potrwać najwyżej do końca roku. To oznacza, że od 1 stycznia wszystkie trasy w centrum Poznania będą już dostępne, a dodatkowo gotowa będzie wyremontowana trasa kórnicka, dzięki czemu tramwaje będą tam mogły kursować bez wcześniejszych ograniczeń prędkości. Są też nowe trasy: do pętli na Unii Lubelskiej, na Naramowice, a rozwiązania wdrożone na Gwarnej czy Towarowej zapewniają znacznie więcej możliwości.

Projekt wywołał zamieszanie w całym mieście – przeciwko kilku rozwiązaniom zaprotestowały rady osiedli z Grunwaldu, Winograd i Piątkowa, wskazując, że w projekcie ZTM nie ma ani jednego bezpośredniego połączenia między Piątkowem a Junikowem. Po długich dyskusjach udało się wywalczyć utrzymanie obecnej trasy linii nr 15, a ZTM opublikował nowy projekt, w którym ta zmiana i kilka innych zostało uwzględnionych.

Gdy już wydawało się, że wszystko jest w porządku – zaprotestowali z kolei mieszkańcy Górnego Tarasu Rataj. Poszło o przebieg linii nr 3.
“Dlaczego nie ma żadnego bezpośredniego połączenia z Górnego Tarasu Rataj do Kaponiery? – napisała do nas Użytkowniczka. – “Będzie tylko 3 do Mostu Teatralnego…. to jest istny dramat dla nas!”.

Zgodnie z nowym projektem linia nr 3 będzie kursowała z Naramowic przez Winogrady i rondo Kaponiera do centrum, a następnie przez most Św. Rocha, trasę kórnicką i os. Lecha do pętli Unii Lubelskiej. W przeciwnym kierunku pojedzie od Al. Marcinkowskiego przez 27 Grudnia i Fredry.

Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego przy odpowiednim zsynchronizowaniu rozkładów jazdy linii nr 3 i 15 osiągnięty zostanie efekt wzmocnienia komunikacji w relacji obsługiwanej przez linię nr 16, czyli pomiędzy trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, a centrum i Polanką. Jednak mieszkańcom to rozwiązanie się nie podoba – chcieliby bezpośredniego połączenia z GTR do Kaponiery. Czy uda im się przewalczyć tę zmianę – nie wiadomo.

Strona głównaPoznańProjekt układu linii tramwajowych. Tym razem problemy z "trójką"