Sprawdzanie zgód TCF
sobota, 20 kwietnia, 2024

Poznań: Remont trasy PST. Wszystkie oferty przekraczają budżet

Cztery firmy złożyły ofertę w przetargu na remont trasy PST na odcinku od Roosevelta do Słowiańskiej. – Przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty – podkreśla Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK .

Oferty przetargowe otwarto 21 kwietnia. I sęk w tym, że wszystkie przekraczają założony budżet, i to o sporo.
– W postępowaniu dotyczącym remontu torowiska na odcinku od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska wraz z pracami konserwacyjnymi estakady nad Bogdanką i wiaduktu nad ul. Poznańską złożono cztery oferty na kwoty od ok. 16,5 mln zł do ok. 18,8 mln zł – mówi Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK. – MPK Poznań zamierza przeznaczyć na zadanie ponad 12,1 mln zł. Komisja przystąpiła do formalnej weryfikacji złożonych ofert. Dalsze działania będą podejmowane zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o. nieobjętych Ustawą prawo zamówień publicznych. Przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty.

Jeśli więc miasto chce, by remont doszedł do skutku, to będzie musiało znaleźć co najmniej 4 miliony złotych dodatkowo, a w obecnej sytuacji gospodarczej to będzie bolesny wydatek. Na szczęście Poznań dostał wsparcie na tę inwestycję z Polskiego Ładu – 25,5 mln zł – ale wszystko wskazuje na to, że i tak będzie musiał dodatkowo sięgnąć do budżetu.

Warto dodać, że to jeden z dwóch przetargów na remont tej trasy – drugi ogłosił Zarząd Transportu Miejskiego na remont trasy od przystanku Słowiańska do przystanku Szymanowskiego. Czy tu także oferty będą wyższe niż założony budżet – jeszcze nie wiadomo.

Przypomnijmy, że będzie to pierwszy remont trasy PST od czasu jej powstania – w 2015 i 2016 roku MPK przeprowadziło tylko modernizację sieci trakcyjnej, a kilka lat temu ZDM wyremontował schody i przejścia na przystanki. Remont obejmie wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej, konserwację betonowej warstwy ochronnej koryta balastowego na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Dzięki niemu tramwaje ponownie będą mogły kursować na całej trasie z odcinkową prędkością 70 km na godzinę.

Prace na wszystkich etapach mają się rozpocząć w połowie czerwca i potrwać pół roku, jednak z dokumentacji przetargowej wynika, że remont może potrwać nawet dwa razy dłużej.

Strona głównaPoznańPoznań: Remont trasy PST. Wszystkie oferty przekraczają budżet