Tramwaj MPK Plac Wiosny Ludów łuk remont zmiana tras fot. Sławek Wąchała

Poznań. Radny Sowa o miejskiej komunikacji: “To nie może działać dobrze!”

“Mija 15 miesiąc, od czasu kiedy płacimy więcej za bilety komunikacji miejskiej, a jednocześnie od 19 miesięcy mamy gorszy standard w postaci pociętych częstotliwości kursów!” – alarmuje radny Paweł Sowa ze Wspólnego Poznania.

“To nie może działać dobrze!” – napisał oburzony radny w mediach społecznościowych. I zwraca uwagę, że drastyczna podwyżka cen z 1 lipca ubiegłego roku, ograniczenie mobilności z powodu pandemii oraz zmniejszona częstotliwość kursów autobusów i tramwajów powodują spadek liczby pasażerów i spadek wpływów z biletów.

“Cały czas tłumaczę ten problem, choć wylewane są na moją głowę personalne obelgi ze strony polityków poznańskiej Koalicji Obywatelskiej” – napisał radny. – “Trudno jednak milczeć, widząc to, co się dzieje. Jak zachęcać ludzi do komunikacji miejskiej podnosząc ceny i tnąc częstotliwość kursów?! To zupełnie jakbyśmy próbowali sprzedawać mniej produktów za więcej pieniędzy i dziwili się, że jest mniej kupujących”.

Radny przypomina, że w 2019 roku poznaniacy płacili za sieciówkę 99 złotych i mieli dobrą częstotliwość kursów. Dziś płacą 119 zł za sieciówkę, a kursów mają do dyspozycji znacznie mniej. Od początku wprowadzenia podwyżki nie powrócił normalny, pełen rozkład jazdy – i dlatego radny złożył wczoraj interpelację do prezydenta w tej sprawie.

Oto jej treść:
“Szanowny Panie Prezydencie,
docierają do mnie informacje od mieszkańców o ciągle niepełnym rozkładzie jazdy autobusów i tramwajów. Pomimo faktu, że od 1 lipca 2020 roku poznaniacy i poznanianki płacą więcej za komunikację zbiorową (niechlubny status miasta z najdroższą sieciówką w kraju), od kilkunastu miesięcy otrzymują niższy standard usług (liczne cięcia kursów, które miały miejsca w okresie marzec 2020 – wrzesień 2021).

Wiele osób wskazuje, że nadal nie przywrócono pełnego rozkładu, o czym świadczą między innymi:
– brak częstotliwości 15 minutowej w weekendy dla autobusów linii nr 163, 164, 168, 169, 171, 174, 182, 190, 191 i 193,
– likwidacja linii 151 bez wzmocnienia kursów teoretycznie częściowo zastępującej ją na małym fragmencie linii 169,
– brak dodatkowych kursów w sobotę na liniach 6, 12, 16 i 17,
– rzadsza częstotliwość linii nr 15 (w dni robocze w godzinach szczytu kursowała co 7-8 minut),
– brak częstszych kursów linii nr 16 (w piątki kursowała co 10 minut nawet do godz. 23:00).

W związku z powyższym proszę o informację, kiedy zostanie przywrócony pełen rozkład jazdy autobusów i tramwajów, który funkcjonował w lutym 2020 r.?

Pragnę przypomnieć, że w toku dyskusji o nt. cen biletów deklarował Pan, że podwyżka jest wprowadzana po to, by utrzymać standard komunikacji (w tym częstotliwość). Tymczasem mija już 19 miesiąc bez normalnej częstotliwości kursów, a od 15 miesięcy mieszkańcy płacą za komunikację więcej (od czasu wejścia w życie podwyżki w dn. 1 lipca 2020 r.)”.

Przypomnijmy, że ostatnio Zarząd Transportu Miejskiego wywołał burzę wśród poznaniaków, przekonując, że mamy jedne z najtańszych przejazdów miejską komunikacją w kraju.

5 1 vote
Oceń artykuł
1 Komentarz
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze