Głogowska fot. ZDM

Poznań: Głogowska będzie zwężona. Prace rozpoczną się już w tym roku

Zwężenie ulicy i spowolnienie kierowców, którzy lubią z Głogowskiej robić tor wyścigowy, miało nastąpić w sierpniu. I w tym roku rozpoczną się prace – już pod koniec lata.

Jak informuje portal Lazarz.pl, prace mają być skoordynowane ze wprowadzaniem strefy płatnego parkowania na Łazarzu.

Prace rozpoczną się na pod koniec lata, przy czym ul. Głogowska ma być pierwszym elementem przewidzianym do realizacji – jak informuje ZDM. Oznacza to, że jeszcze w tym roku ulica Głogowska zostanie zwężona i nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała na tej ulicy – niezależnie od wdrażanej na pozostałych ulicach strefy płatnego parkowania.

Kierowców na Głogowskiej, a także pieszych i rowerzystów, czekają duże zmiany. Ulica na odcinku od parku Wilsona do Potockiej zostanie zwężona, torowisko tramwajowe wydzielone, a po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. Natomiast na wysokości Rynku Łazarskiego powstaną szerokie azyle dla pieszych. Mają one poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku, który charakteryzuje się intensywnym ruchem pieszym – i wieloma wypadkami potrąceń przechodzących tu przez ulicę. Azyle mają temu zapobiec, pozwolą też na większy komfort na przystankach, które są wyjątkowo ciasne, a zazwyczaj bardzo oblegane przez pasażerów. Prace przygotowujące wprowadzenie tego wszystkiego rozpoczną się pod koniec lata.

Zmiany obejmą także zasady parkowania na Głogowskiej, które obecnie pozostawia wiele do życzenia i stwarza mnóstwo niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym, choćby z powodu utrudnień w widoczności. Przy skrzyżowaniach znajdą się słupki blokujące nielegalne parkowanie, a samochody dostawcze dostaną wyznaczone miejsca do parkowania, tak samo jak osoby niepełnosprawne. na ulicy nadal będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę.

Przypomnijmy, że Głogowska to najbardziej wypadkowa ulica w Poznaniu. W 2017 roku doszło tam do aż 37 wypadków, rannych zostało 48 osób, a zginęły 3. w 2018 było 36 wypadków, w których zostało rannych 37 osób, a zginęły 3 osoby. W 2019 roku do 7 grudnia odnotowano 31 wypadków, w których jedna osoba zginęła, a ranne zostały 34. To oficjalne statystyki poznańskiej policji. Wynika z nich również, że głównym powodem wypadków na Głogowskiej jest nadmierna prędkość i brawura młodych kierowców, a także prowadzenie pod wpływem alkoholu.

Mieszkańcy ulicy od wielu lat walczyli o uspokojenie ruchu w rejonie, bo ich zdaniem to jedyna możliwość poprawy bezpieczeństwa na Głogowskiej. Miejmy nadzieję, że wreszcie im się uda.

el

1
Dodaj komentarz

avatar
artstn
artstn

Często już od Mostu Teatralnego zaczynają się przepychanki i wyścigi na dwóch za wąskich pasach. Kto pierwszy w Śniadeckich, kto w prawo za Parkiem Wilsona. I tak do wiaduktu górczyńskiego.
Po drodze nie ma fotoradarów, inteligentych świateł, ani nic co by FIZYCZNIE utrudniało jazdę z prędkością nawet pow. 100 km/h. (Fizycznie, bo na psychikę niektórych kierowców za późno).
Raz tylko byłem świadkiem wypadku, tzw. potrącenia pieszej (skrzyżowanie ze Śniadeckich).
Pojazd marki BMW (a jakże). Piesza przeleciała przez samochód, wybiła szybę swoim ciałem. Zabrała ją karetka, współczuję następstw i cierpień.
Tylko ten jeden wypadek wystarczająco mnie przekonał o słuszności działań podejmowanych przez miasto.
Tutaj niestety nie da się wyciąć drzew, żeby idioci się na nich nie zabijali. Trzeba będzie wreszcie wolniej jechać.