Sprawdzanie zgód TCF
poniedziałek, 6 maja, 2024

Zmiany tras tramwajów po otwarciu centrum i trasy kórnickiej

Od 16 grudnia tramwaje znów będą kursować w centrum i po trasie kórnickiej – ale już nowymi trasami, opracowanymi przez Zarząd Transportu Miejskiego. Jak będą kursować tramwaje?

Podczas konferencji prasowej 12 grudnia Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, poinformował, że od 16 grudnia tramwaje będą kursować już po nowych trasach, zgodnie z możliwościami, jakie dają im nowe trasy i nowe rozwiązania.

“Od rana w sobotę, 16 grudnia, przez centrum będą kursowały tramwaje dziesięciu linii: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 13, 16, 17 i 19” – informuje ZTM. – “Pojawią się nowe możliwości – tramwaje linii numer 5 i 17 będą korzystały z nowego łuku torowego, dającego możliwość skrętu w prawo z ulicy Towarowej na ul. Św. Marcin. Nowością będzie także kursowanie tramwaju nr 17 w obu kierunkach przez zmodernizowaną trasę na ulicy Gwarnej”.

Linia nr 2 – powrót na stałą trasę z Ogrodów przez Jeżyce, centrum, Wildę na Dębiec
OGRODY – Dąbrowskiego – Rynek Jeżycki – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Kaponiera – Św. Marcin – Al. Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
Powrót:
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Al. Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Gwarna – Kaponiera – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Rynek Jeżycki – Dąbrowskiego – OGRODY

Linia nr 3 – zmiana trasy, wzmocnienie transportu pomiędzy północą miasta, centrum oraz Ratajami i Chartowem
BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – UNII LUBELSKIEJ
Powrót:
UNII LUBELSKIEJ – Żegrze – Chartowo – Os. Lecha – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – Winogrady – Naramowicka – BŁAŻEJA

Linia nr 5 – nowa jakość w centrum i skrótem w rejon Śródka
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY
Powrót:
ZAWADY – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – pl. Bernardyński – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Towarowa – Most Dworcowy – Głogowska – GÓRCZYN PKM

Linia nr 7 – bez zmian
OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Estkowskiego – Wyszyńskiego – Małe Garbary – Pl. Wielkopolski – Pl. Ratajskiego – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Winogrady – Murawa – Solidarności – POŁABSKA

Linia nr 8 – prosto z Miłostowa na Ogrody
MIŁOSTOWO – Rondo Śródka – Pl. Wielkopolski – Fredry – Most Teatralny – Dąbrowskiego – OGRODY

Linia nr 9 – powrót na Piątkowską
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – – Małopolska – Wołyńska – Os. Winiary – PIĄTKOWSKA
Powrót:
PIĄTKOWSKA – Os. Winiary – Wołyńska – Małopolska – Wielkopolska – Pułaskiego – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi- Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 13 – powrót na trasę ze Starołęki PKM na Grunwald
STAROŁĘKA PKM – Starołęcka – Rondo Starołęka – Zamenhofa – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Grunwaldzka – JUNIKOWO
Powrót:
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Rataje – Zamenhofa – Rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 16 – powrót na trasę z Os. Sobieskiego do Franowa przez most Teatralny
OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO
Powrót:
FRANOWO – Os. Lecha – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – trasa PST – OS. SOBIESKIEGO

Linia nr 17 – nowość na Górczynie i wykorzystanie transportowych inwestycji w zrewitalizowanym centrum
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – pl. Ratajskiego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Rondo Starołęka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 19 – nowe połączenie z Połabskiej na Dębiec
POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
Powrót:
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – Winogrady – Murawa – POŁABSKA

Trasą kórnicką pomiędzy os. Lecha a skrzyżowaniem ulicy Kórnickiej i Jana Pawła II pojadą cztery linie: 3, 16, 17 i 18, a pasażerowie będą mieli do dyspozycji dodatkowy przystanek Łacina.
Linia nr 18 – powrót na stałą trasę z Ogrodów przez Kaponierę, Główny PKP i rondo Rataje na Franowo
OGRODY – Roosevelta – Matyi – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO.

Źródło: ZTM
Strona głównaPoznańZmiany tras tramwajów po otwarciu centrum i trasy kórnickiej