jajka w majonezie fot. Mogens Petersen, Pixabay

Wielkanoc: który majonez kupujemy najchętniej?

Bez majonezu na Wielkanoc ani rusz – bo przecież święta bez sałatki jarzynowej czy jajek w majonezie są nieważne. Money.pl postanowiło zbadać, który majonez cieszy się największym uznaniem Polaków. Wyniki okazały się bardzo ciekawe…

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie money.pl przez UCE Research i Grupę BLIX w dniach 26-30 marca 2021 r. Przebadano grupę prawie 4 tysięcy osób w wieku od 18 do 60 lat metodą CAWI. Pytani mogli zaznaczyć aż cztery odpowiedzi, co sprawiło, że wyniki wypadły bardzo interesująco.

Najczęściej wybieranym i najchętniej jadanym majonezem według tego badania jest majonez Winiary – kupuje go aż 57,9 proc. badanych. Na drugim miejscu jest majonez Kielecki, ale znajduje się daleko za liderem w tym wyścigu: na niego zagłosowało 27,2 proc. osób. Na trzecim miejscu znalazł się majonez Hellmann’s, ale ten majonez wskazało tylko 12,7 proc. badanych.

Cieszy fakt, że dwa pierwsze miejsca zajmują polskie marki, chociaż Winiary jest już częścią koncernu Nestle, a dopiero na trzecim znalazła się firma amerykańska.

Na czwartym miejscu znalazł się majonez Pudliszki – 10,3 proc. wyborów, a na piątym Madero, marka Biedroki, z wynikiem 10 proc. Na szóstym miejscu znalazł się majonez Roleski (4,8 proc.), na siódmym Go Vege (4,7 proc.), na ósmym Ocetix (4,4 proc.), na dziewiątym Napoleoński (4,2 proc.), a na dziesiątym Develey (3,4 proc.).

Co ciekawe, na miejscu siódmym znalazł się wegański majonez Go Vege, również marka Biedronki. To pokazuje nie tylko mocną pozycję dyskontów spożywczych na naszym rynku, ale także fakt, że wegan i wegetarian w naszym kraju stale przybywa. Według raportu “Rzeczpospolitej” “Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” już co dziesiąty Polak jest wegetarianinem, a kolejne 10 procent zamierza wyeliminować mięso ze swojej diety w najbliższym czasie.

4.5 2 votes
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze