Sprawdzanie zgód TCF
środa, 15 maja, 2024

Ruszyło doręczanie decyzji podatkowych w Poznaniu. 165 tysięcy listów w drodze

Mieszkańcy Poznania rozpoczęli odbiór decyzji w sprawie podatku od nieruchomości na bieżący rok. Proces doręczania, realizowany przez Pocztę Polską, ma potrwać do 23 lutego, a łączna liczba wysłanych decyzji osiągnie niemal 165 tysięcy. Coraz więcej osób korzysta z możliwości otrzymania decyzji drogą elektroniczną – w tym roku liczba ta wyniesie około 10 tysięcy.

Podatnicy, którzy otrzymują decyzje, to między innymi właściciele nieruchomości, posiadacze samoistni, użytkownicy wieczystych gruntów oraz dzierżawcy nieruchomości publicznych. W przypadku mieszkań należących do spółdzielni mieszkaniowych, to spółdzielnia odpowiada za uiszczenie podatku, później przekazując jego koszty mieszkańcom w ramach czynszu.

Doręczanie decyzji w formie hybrydowej, czyli drukowanie, kopertowanie i dostarczanie decyzji, przynosi miastu oszczędności. Zbigniew Talarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Obsługi Urzędu Miasta Poznania, podkreśla również zalety wykorzystania Elektronicznych Potwierdzeń Odbioru (EPO), które zastępują tradycyjne potwierdzenia papierowe i pozwalają na śledzenie statusu przesyłki w czasie rzeczywistym.

Zgodnie z zapowiedziami, od 1 października 2024 r. samorządy będą zobowiązane do korzystania z ustawy o doręczeniach elektronicznych, co umożliwi przesyłanie korespondencji wyłącznie w formie elektronicznej do adresatów zarejestrowanych w Bazie Adresów Elektronicznych.

Źródło: UMP
Strona głównaPoznańRuszyło doręczanie decyzji podatkowych w Poznaniu. 165 tysięcy listów w drodze