Rowery elektryczne na poznańskich ulicach. „Sprawdzą się do pokonywania dłuższych tras”

rower elektryczny fot. Bolt

Jest ich kilkaset, mogą rozwijać prędkość do 25 km na godzinę, a minuta przejazdu kosztuje 60 groszy. Z okazji rozpoczęcia Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu Bolt uruchomił w Poznaniu kilkaset rowerów elektrycznych.

System rowerowy będzie działać w taki sam sposób jak system wynajmu hulajnóg elektrycznych – zapewnia Bolt. Osoby, które już posiadają aplikację Bolt, ponieważ korzystają z hulajnóg, teraz zobaczą w niej uaktualnioną ikonę wypożyczalni, z rowerami.

To dobra informacja dla poznaniaków – przypomnijmy, że kończy się funkcjonowanie tradycyjnego roweru miejskiego w mieście. Ze względu na spadającą popularność tego środka komunikacji miasto zdecydowało się nie przedłużać umowy z operatorem rowerów miejskich i będzie z nich można korzystać jeszcze tylko do końca listopada.

Osoby, które z nich korzystały, bo z różnych powodów nie mają swojego roweru, teraz będą mogły przesiąść się na rower elektryczny.
– Wprowadzenie rowerów elektrycznych do Poznania to kolejny krok w kierunku dywersyfikacji naszej oferty mikromobilności współdzielonej – mówi Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce. – Hulajnogi i rowery elektryczne uzupełniają się, ponieważ odpowiadają na różne potrzeby transportowe użytkowników. Hulajnoga jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem na krótkich dystansach do 4 kilometrów, podczas gdy rowery elektryczne sprawdzą się do pokonywania dłuższych tras od 5 do 10 kilometrów.

Rower elektryczny może rozwijać prędkość do 25 km na godzinę, a cena za minutę przejazdu wynosi 60 groszy. To bezpieczny pojazd, jak twierdzi operator: solidne hamulce bębnowe na przednich i tylnych kołach pozwalają kontrolować prędkość, a odporne na przebicia opony pneumatyczne są bardziej trwałe i pozwolą zachować lepszą przyczepność podczas jazdy.

Każdy rower ma również wygodny ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru, a także strefach prędkości. Nadajnik GPS pozwoli z kolei łatwo odnaleźć rower na ulicy. Pojazd ma też funkcję ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej na kierownicy.

Model, z którego będą korzystać poznaniacy, jest też przyjazny środowisku, jak podkreśla operator. Ma długą żywotność – nawet do 5 lat – jest wykonany z aluminium nadającego się w 100 proc. do recyklingu, a wytrzymała bateria wymienna obniża ogólny ślad węglowy rowerów, bo dzięki temu nie muszą być często przewożone do magazynu w celu ładowania.

Rowery Bolt, oprócz Poznania, są obecnie dostępne w 4 innych polskich miastach: Bydgoszczy, Krakowie, Olsztynie i Warszawie.