Rondo Rataje przebudowa fot. PIM

Poznań: Zmiana organizacji ruchu w rejonie ronda Rataje

Ze względu na postęp robót przy przebudowie ronda konieczne są kolejne zmiany organizacji ruchu. Wprowadzone zostaną w nocy z 6 na 7 grudnia (z niedzieli na poniedziałek), na skrzyżowaniu Jana Pawła II z Kórnicką, św. Rocha i wjeździe na rondo od ul. Krzywoustego.

W nocy z 6 na 7 grudnia przywrócony zostanie ruch na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej z ul. Jana Pawła II, co oznacza, że jadąc od mostu św. Rocha będzie można skręcić z ul. Kórnickiej w prawo w ul. Jana Pawła II. W dalszym ciągu prowadzone będą prace w obrębie przejścia dla pieszych przez ul. Kórnicką, tuż przy skrzyżowaniu.

W tym samym czasie wyłączone z ruchu zostanie skrzyżowanie ul. św. Rocha z ul. Jana Pawła II. Dla autobusów wyjeżdżających z dworca wybudowana zostanie tymczasowa droga. Ponadto jadący ul. Kórnicką od mostu św. Rocha nie będą mogli skręcić w ul. Serafitek i przejechać do ul. św. Rocha. Jak opisaliśmy wyżej, w zamian przywrócona zostanie za to możliwość skrętu w prawo z ul. Kórnickiej w ul. Jana Pawła II. Takie etapowanie prac pozwala na rozbiórkę jezdni i budowę jej na nowo w miejscach, które do tej pory były przejezdne.

Trzecia zmiana planowana na noc z 6 na 7 grudnia dotyczy ul. Krzywoustego. Na wlocie od autostrady i drogi S11 do dyspozycji kierowców pozostaną dwa pasy ruchu, które zostaną przełożone ze starej części jezdni na nową, czyli na dwa wewnętrzne pasy ruchu. Kierowcy będą przejeżdżać jezdnią z pierwszą warstwą nowej nawierzchni, a prace przeniosą się na zewnętrzne pasy do jazdy na wprost i w prawo. Uwaga! Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w momencie wjazdu na rondo, gdyż tor jazdy zostanie przesunięty.

Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w I kwartale 2021 r., następnie prace skupią się na ul. Zamenhofa i Krzywoustego. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec 2022 r.

PIM, el

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze