Poznań: Umowa na remont PST podpisana. Kiedy zacznie się remont?

tramwaj 2 fot. ZTM UMP

MPK Poznań Sp. z o.o. 4 lipca podpisało umowę z firmą PORR SA na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Ekipy remontowe wejdą na trasę w połowie wakacji i będą miały pół roku na jej wyremontowanie.

Remont tego odcinka obejmie kompleksową modernizację torowiska, czyli wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.
– Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań – mówił Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. – Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.

Wykonawca skompletuje niezbędną dokumentację i pozwolenia, by w połowie wakacji rozpocząć prace w terenie. Ma na to maksymalnie sześć miesięcy.
– PORR SA jako wykonawca modernizacji trasy PST ma świadomość, że stanowi ona kręgosłup komunikacyjny Poznania – przekonywał Siegfried Weindok, członek zarządu i dyrektor Pionu Kolei w PORR SA. – Dlatego kluczowym wyzwaniem będzie sprawna organizacja pracy w celu dotrzymania zakładanych terminów, tak, aby mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli jak najszybciej ponownie korzystać z tego efektywnego środka transportu. Równocześnie ten kontrakt ma dla nas wymiar symboliczny. PORR jest od ponad dekady znaczącym wykonawcą na rynku inwestycji kolejowych w Polsce, natomiast ten projekt jest pierwszym realizowanym przez nas dla branży tramwajowej. Jesteśmy przekonani, że będzie on nie tylko okazją do poszerzenia naszych doświadczeń, ale pozwoli nam też wejść w nowy, perspektywiczny obszar inwestycyjny.

MPK Poznań przeprowadza przetarg w ramach umowy powierzenia realizowanej z Zarządem Transportu Miejskiego. Organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia trasy PST przygotowuje ZTM, który również – z racji innego źródła finansowania – prowadzi postępowanie przetargowe na remont PST na odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.
– Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji te prace są konieczne – podsumował podpisanie umowy na remont Pestki Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK Poznań. – Wydłużą o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów.

Podziel się: