Poznań: Skutery do wypożyczenia ponownie pojawią się na ulicach

Podziel się!

Po zimowej przerwie skutery można ponownie wypożyczać. Strefy parkowania obejmuje swym zasięgiem prawie 70 procent powierzchni miasta, po którym będzie jeździło sto tych elektrycznych pojazdów.

Latem 2017 roku, kiedy Blinkee startowało w Poznaniu z wypożyczaniem skuterów, dostępnych było tylko piętnaście takich pojazdów. Później liczba ta wzrosła do siedemdziesięciu, a we wrześniu na ulicach Poznania jeździł już setka elektrycznych jednośladów.

Z początkiem marca skutery Blinkee wróciły na poznańskie ulice.

– Marzec jest dla nas miesiącem rozruchowym. Co tydzień dochodzą nowe skutery. Na koniec marca będzie ich sto. W kolejnych miesiącach planujemy podwoić naszą flotę – deklaruje Konrad Sierzputowski z Blinkee.pl.

W zeszłym roku Blinkee wymieniło całą flotę i zamiast starych beżowych skuterów pojawiły się nowe jasno kremowe Blinkee 2.0.

– Większość skuterów, z których będzie można korzystać w tym roku, będzie nowych. Będą to jednak te same modele – zapewnia Sierzputowski.

Pojazdy w wersji Blinkee 2.0 są większe, lepsze i mocniejsze. Nowe skutery mają większe 12-calowe koła, które gwarantują wyższy komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo. Blinkee 2.0 wyposażono również w silnik o mocy 3 KW, dzięki niemu wyprzedzanie jest bezpieczniejsze i bardziej dynamicznie. Bezpieczeństwo zapewniają również przednie i tylne hamulce tarczowe, które w porównaniu z bębnowymi są bardziej niezawodne. Lepszą widoczność i niższe zużycie energii zagwarantują światła i kierunkowskazy w technologii LED. Nowe skutery wyposażono w dłuższą kanapę, na której bez problemów usiądą dwie osoby. Zwiększył się również zasięg z 65 do 80 kilometrów na pełnym ładowaniu.

Coraz większa strefa

W ostatnim czasie znacznie powiększono również strefę i będzie się ona systematycznie powiększać. Obecnie obejmuje już ona prawie 70 procent powierzchni Poznania. Na południu można na przykład zaparkować przy ul. Czechosłowackiej, a północy – przy Kampusie Morasko. Najdalej wysuniętym na zachód punktem strefy jest skrzyżowanie ulic Dąbrowskiego i Lutyckiej, a na wschodzie – okolice Kinepolis, Ikea i Toru Regatowego Malta.

– W porównaniu z 2017 rokiem strefa ta zwiększyła się kilkukrotnie. Cały czas monitorujemy wielkość strefy. Na naszym facebookowym profilu użytkownicy mogą zgłaszać obszary, na których chcieliby zostawiać skutery – dodaje przedstawiciel Blinkee.pl.

Alternatywa dla samochodu i hulajnóg

Scooter-sharing to ekologiczne rozwiązanie, dzięki któremu mieszkańcy mogą sprawnie i bez problemów z parkowaniem przemieszczać się po mieście. W Poznaniu system zaczął działać z końcem lipca 2017 roku.

Aby wypożyczyć skuter, wystarczy zarejestrować się w systemie za pośrednictwem aplikacji Blinkee lub strony www.blinkee.pl, zlokalizować dostępny w okolicy pojazd i dokonać rezerwacji. Po zakończonej jeździe można pozostawić go w dowolnym miejscu w obrębie mapy dostępności skuterów. Oznacza to, że nie trzeba szukać konkretnego punktu, jak w przypadku wypożyczalni rowerów miejskich.

Wśród największych zalet tego rozwiązania użytkownicy wymieniają przede wszystkim możliwość dotarcia w każde miejsce bez stania w korkach i problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego.

Koszty korzystania ze scooter-sharingu, są dużo niższe niż podróżowanie samochodem i porównywalne do opłat za komunikację miejską. Za minutę jazdy skuterem Blinkee użytkownik musi zapłacić 69 groszy. Maksymalna opłata za cały dzień to 89 zł. Istnieje również możliwość postoju, czyli zarezerwowania skutera na dłuższy czas – w takim przypadku opłata wynosi 9 groszy za minutę.

– Nie planujemy zmian w taryfach ani w zasięgu dopóki flota się nie powiększy co najmniej podwójnie. Trzeba pamiętać, że skuter jest dużo tańszy niż hulajnoga – ma dwa razy większą prędkość, nie ma opłaty początkowej, pierwsza minuta jest gratis. Przykładowo: kurs z Avenidy do Posnanii to koszt około 5 zł i zajmuje około 8 minut – stwierdza Konrad Sierzputowski.

Autor: UMP


Podziel się!

Dodaj komentarz

avatar