Poznań: Samochody będą mogły wrócić na rondo Żegrze wcześniej niż planowano!

Od 3 marca, a więc dwa tygodnie wcześniej niż planowano, kierowcy będą mogli skorzystać ze wszystkich zjazdów na rondzie Żegrze.

Na razie ruch na rondzie będzie się odbywał jednym pasem. W związku z remontem przejazdu przez torowisko zmieni się też organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej.

Kierowcy jadący w stronę ronda, którzy będą chcieli skręcić w lewo z ul. Żegrze w ul. Kurlandzką, kierowani będą na rondo Żegrze. Po jego objechaniu będą mieli możliwość prawoskrętu w ul. Kurlandzką. Dla kierowców jadących od strony ronda, którzy będą chcieli z ul. Żegrze skręcić w ul. Inflancką, przygotowano nowo wbudowaną tuż za skrzyżowaniem, tymczasową “przewiązkę”, czyli miejsce do zawracania między dwoma jezdniami. Po zawróceniu w tym miejscu będzie można skręcić w prawo, w ul. Inflancką.

Z podobnych rozwiązań będą mogli korzystać kierowcy, którzy jadąc z ulic Inflanckiej lub Kurlandzkiej na skrzyżowaniu z ul. Żegrze będą chcieli pojechać w lewo lub prosto. Ruch pojazdów w tym wypadku także zostanie przekierowany na rondo Żegrze oraz na tymczasową “przewiązkę”.

Kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych prac i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie. Nowa, tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ronda ma obowiązywać do końca kwietnia.

Nowy Górny Taras Rataj

Dzięki pracom rozpoczętym w sierpniu zeszłego roku kompletnie przebudowane zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna na całym odcinku od ronda Żegrze do os. Lecha. Nowe oblicze zyskają przystanki tramwajowe, a przystanek Os. Czecha stanie się przystankiem zintegrowanym, tramwajowo-autobusowym, gdzie przesiadki będą dokonywane “drzwi w drzwi”. Tam również piesi zyskają dodatkowe przejście naziemne, które umożliwi swobodny dostęp do przystanku osobom niepełnosprawnym.

Rozbudowane zostanie rondo Żegrze (powiększy się jego średnica). Zlikwidowane zostaną niewygodne przejścia podziemne, powstanie układ przystanków tramwajowych od strony ul. Żegrze. W tym rejonie nastąpi też przebudowa i budowa nowych chodników oraz dróg rowerowych. Wyprowadzone też zostaną tory z ronda w kierunku ul. Unii Lubelskiej. Powstanie tu nowa trasa tramwajowa z pętla w okolicach ul. Falistej.

Zakres prac przewiduje wyposażenie infrastruktury drogowo-torowej w elementy stałej organizacji ruchu i bezpieczeństwa, w tym sygnalizacji świetlnej, a także budowę systemu monitoringu wizyjnego. Przebudowane zostanie oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa oraz gazowa itp. W rejonie ronda Żegrze zasadzono będą nowe drzewa, a także postawiona zostanie tzw. mała architektura na przystankach, jak wiaty, ławki, czy tablice informacji pasażerskiej.

W trakcie inwestycji nastąpi przebudowa skrzyżowań ulic Chartowo-Wiatraczna i Żegrze-Bobrzańska w zakresie nawierzchni jezdni oraz chodników.

Tramwaje wrócą na nowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj jesienią 2019 roku.

Inwestycja jest jedną z części dużego zadania projektowego pod nazwą “Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej” – projekt jest dofinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w obrębie działania 6.1 “Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” (Fundusz Spójności). Kolejne etapy projektu to budowa układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej wraz z budową nowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz modernizacja trasy kórnickiej. Całe zadanie zakończy się w 2023 roku.

Autor: PIM / UMP

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze