Poznań. Przebudowa trasy kórnickiej: spółka PIM otworzyła oferty. Wszystkie przekraczają budżet

MPK tramwaj Trasa kórnicka fot. Sławek Wąchała

Sześć firm złożyło swoje oferty w przetargu na planowaną przebudowę trasy kórnickiej. Jak się jednak okazało po otwarciu ofert 30 czerwca – wszystkie przekraczają kwotę, jaką PIM zamierza przeznaczyć na ten remont.

Przypomnijmy: planowana przebudowa miałaby się rozpocząć w połowie roku. W planach jest przebudowa trasy tramwajowej od przystanku Kórnicka do osiedla Lecha, a także przedłużenie ulicy Pleszewskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Warczygłowy do skrzyżowania ul. Kaliskiej i Polanka (włącznie ze skrzyżowaniem) wraz z rozbudową ul. Kaliskiej na odcinku od ul. Polanka do ul. Jana Pawła II. Poznańskie Inwestycje Miejskie zamierzają przeznaczyć na ten cel 72.211.893,67 zł brutto.

Jednak wszystkie złożone oferty są wyższe niż kwota, którą dysponuje PIM – chociaż co prawda dwie są niewiele wyższe: jedna, firmy ZUE z Krakowa, opiewa na 72 238 942,03 mln złotych, czyli zaledwie około 20 tysięcy zł więcej niż założył PIM, a druga, spółka NDI ENERGY oraz NDI Spółka Akcyjna zaproponowały 73 794 157,72 zł. Najdroższa była oferta spółki STRABAG – 94.069.272,10.

Wszystko więc wskazuje na to, że inwestycja dojdzie do skutku, bo różnica 20 tys. zł, o ile PIM zdecyduje się na najtańszą ofertę, jest do zaakceptowania. Jeśli tak się stanie, to już w czasie wakacji trasa zostanie wyłączona z ruchu i rozpoczną się tam prace budowlane, które potrwają około roku. Niestety, zostanie też wyciętych 121 drzew.

Podziel się: