Od 27 kwietnia PCŚ będzie przyjmować klientów przy ul. Wszystkich Świętych 1. Nadal zamknięta pozostaje siedziba PCŚ przy ul. Małachowskiego 10 oraz Centrum Inicjatyw Rodzinnych przy ul. Ratajczaka 44.
Z uwagi na bezpieczeństwo sanitarne przy ul. Wszystkich Świętych 1 obsługa klienta będzie odbywała się tylko w wyznaczonych miejscach, bez możliwości korzystania z infrastruktury dla dzieci.
– Do budynku jednorazowo wpuszczanych będzie 15 osób. Pozostałe będą musiały poczekać na zewnątrz na swoją kolej. Dlatego też proszę, aby klienci przychodzili do PCŚ bez osób towarzyszących – mówi Grzegorz Karolczyk, dyrektor Poznańskiego Centrum Świadczeń.
Każdy klient po wejściu do budynku, a przed załatwieniem sprawy, będzie musiał zdezynfekować dłonie, założyć rękawiczki oraz mieć zasłonięte usta i nos. Urzędnicy przypominają również o zachowaniu co najmniej 1,5 m dystansu pomiędzy osobami znajdującymi się w sali obsługi.
– Obsługa klienta będzie działała na zasadzie biura podawczego. Oznacza to, że wnioski o świadczenia będą weryfikowane tylko pod kątem poprawności wpisanych danych w formularzach. Dokumenty, które klient będzie zobowiązany dostarczyć, np. “na wezwanie”, wystarczy pozostawić w urnie zlokalizowanej przy wejściu do budynku, bez konieczności udawania się na salę bezpośredniej obsługi – dodaje dyrektor Karolczyk.
Cały czas istnieje możliwość załatwiania spraw za pośrednictwem dostępnych usług elektronicznych np. za pośrednictwem Profilu zaufanego lub eBankowości. Pytania dotyczące świadczeń można kierować na adres [email protected].
Obsługa klientów odbywa się również telefonicznie: 61 878 45 03, 61 878 45 04.
Pozostałe punkty są zamknięte – chodzi o punkt obsługi klienta zlokalizowany przy ul. Stanisława Małachowskiego 10 oraz Centrum Inicjatyw Rodzinnych przy ul. Franciszka Ratajczaka 44. Miejsca te pozostają zamknięte do odwołania.
UMP, el