pogladowe-wizualizacje-przebudowy-torowiska-na-ulicach-wierzbiecice-i-28-czerwca-1956-

Poznań: Pięć firm chce przebudować Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r

Tyle właśnie ofert wpłynęło na przetarg na przebudowę torowiska na ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Dwie z nich mieszczą się w zakładanym budżecie. Trwa weryfikacja złożonych przez zainteresowane podmioty dokumentów.

W ramach inwestycji na odcinku ponad 1 km przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną, węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, a także cały układ drogowy. Poprawi to nie tylko stan infrastruktury technicznej, lecz również efektywność komunikacji zbiorowej, bo tramwaje nie będą blokowane przez samochody.

Torowisko tramwajowe – poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki – zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni. Dzięki zastosowanym technologiom będzie bardziej ciche niż dotychczas i w dużej mierze zielone, zaopatrzone w system nawadniający. Z kamienic zlokalizowanych wzdłuż odcinka, który przejdzie metamorfozę, znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Zmodernizowana zostanie również stacja prostownikowa “Pamiątkowa”.

Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – zostanie wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok. Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej.

Po obu stronach torowiska powstanie uwzględniająca ruch rowerowy jednopasmowa jezdnia, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zbudowane zostaną nowe chodniki z elementami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na przebudowywanym odcinku pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzenia zieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej.

Poznańskie Inwestycje Miejskie będą realizowały to zadanie nie tylko w imieniu miasta Poznań, lecz również – dzięki podpisanym porozumieniom – jako inwestor zastępczy dla innych podmiotów, które planowały w tym miejscu roboty związane ze swoimi sieciami: Aquanetu SA oraz Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Przebudowana bądź zbudowana od nowa zostanie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza. Ta koordynacja działań inwestycyjnych zminimalizuje czas trwania związanych z nimi utrudnień.

– Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice. Trzech oferentów zadeklarowało skrócenie tych terminów – informuje Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W 2021 roku inwestycja zostanie skoordynowana z planowanym przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej. Poza wymianą infrastruktury torowo-sieciowej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zostaną dostosowane przystanki “Kosińskiego” oraz “Pamiątkowa”, które zostaną wybudowane w formie antyzatok.

Projekt o nazwie “Przebudowa torowisk w poznańskich ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku” został dofinansowany kwotą ponad 27,2 mln zł ze środków Funduszu Spójności.

PIM, el

Dodaj komentarz

avatar