Jeszcze w tym roku rozpocznie się montaż nowego torowiska przy ul. Jana Pawła II. Obecnie trwa tam układanie betonowej płyty torowej i podkładów pod torowisko.
Jak podkreśla prezydent Jacek Jaśkowiak, obok budowy trasy tramwajowej na Naramowice to właśnie przebudowa ronda Rataje jest najważniejszą komunikacyjną inwestycją w trwającej ofensywie inwestycyjnej w całym Poznaniu.
– Bardzo cieszą mnie widoczne gołym okiem postępy prac na tej inwestycji. Wierzę, że zgodnie z planem na wiosnę 2022, mieszkańcom Poznania, głównie podróżującym komunikacją publiczną, efekty tej inwestycji wynagrodzą wszelkie niedogodności – mówi prezydent.
Najbardziej zaawansowane prace toczą się aktualnie na ul. Jana Pawła II, na odcinku przylegającym do ronda, zarówno na torowisku, jak i jezdni.
– W bieżącym tygodniu rozpoczęły się roboty związane z montażem betonowej płyty torowej i podkładów pod torowisko, na których docelowo ułożone zostaną szyny tramwajowe. Równolegle trwają prace związane z budową konstrukcji jezdni w ul. Jana Pawła II, głównie od strony dworca autobusowego – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Na kolejne dni także zaplanowano prace związane z konstrukcją jezdni ul. Jana Pawła II, na którą na początku grudnia zostanie przełożony ruch, a rozebrana zostanie część jezdni po której obecnie poruszają się kierowcy.
Do końca roku powinny się rozpocząć również prace związane z montażem torowiska tramwajowego oraz roboty drogowe na skrzyżowaniu ul. św. Rocha z ul. Jana Pawła II.
Prace drogowe prowadzone są także na samej tarczy ronda Rataje oraz na ul. Bolesława Krzywoustego, na odcinku od autostrady A2 i drogi S11.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę wydzielonego torowiska, wydłużonych przystanków tramwajowo-autobusowych, buspasów, chodników, dróg rowerowych i dodatkowych pasów ruchu dla samochodów.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w I kwartale 2021 r., następnie prace skupią się na ul. Zamenhofa i Krzywoustego. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec 2022 r.
PIM, el