Moderus Gamma fot. MPK Wrocław

Poznań: Moderusy Gamma będą jeździły po Wrocławiu

Modertrans złożył najlepszą ofertę w przetargu na dostawę 25 Moderusów Gamma do Wrocławia. Możliwe, że stolica Dolnego Śląska pozyska łącznie aż 46 takich tramwajów. To kolejne miasto, po Poznaniu i Łodzi, gdzie będą jeździć tramwaje z poznańskiej firmy.

– Co cieszy to fakt, że zapłacimy mniej niż zakładaliśmy przed otwarciem ofert. Co cieszy podwójnie to fakt, że pieniądze zostaną w kraju, bo zwycięzcą jest polska firma – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.

Do przetargu wpłynęły dwie oferty – od Pesy z Bydgoszczy i Modertransa z Poznania. Ostatecznie więcej punktów w rozstrzygnięciu otrzymał ten drugi oferent.

Modertrans zbuduje dla Wrocławia 25 tramwajów za niecałe 205 milionów złotych. Propozycja PESY była o przeszło 11 milionów wyższa.

– Pamiętajmy, że przetarg był tak skonstruowany, że daje nam prawo opcji, czyli możliwość dokupienia po takiej samej jednostkowej cenie za tramwaj kolejnych 21 pojazdów – wskazuje prezes Balawejder. – Dla nas w przetargu liczyła się nie tylko cena, ale również np. gwarancja czy serwis pojazdów. Tu oferenci proponowali podobne rozwiązania. Na przykład oba podmioty zaoferowały pięcioletnią gwarancję na swoje produkty, a na powłoki lakiernicze nawet piętnastoletnią.

Zaproponowany przez Modertrans Poznań pojazd to tramwaj z rodziny Moderus Gamma – w pełni niskopodłogowy, trójczłonowy, oparty na czterech wózkach trakcyjnych, o długości blisko 32 metrów.

– Moderus Gamma dla MPK Wrocław będzie uszyty na naszą miarę – podkreśla prezes wrocławskiego MPK. – Dziś wskazujemy, który tramwaj wybieramy – po podpisaniu umowy będziemy rozmawiać o wyposażeniu pojazdu, a nawet o szczegółach wyglądu wewnątrz i na zewnątrz. To, co już teraz możemy powiedzieć: trafią do nas pojazdy w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, system smarowania obrzeży kół, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także miejsce do bezpiecznego przejazdu osoby z psem przewodnikiem.

Pierwszy nowy tramwaj trafi do Wrocławia nie później niż w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Potem poznański producent ma rok by przywieźć do Wrocławia pozostałe 24 sztuki. A może i więcej – o ile Wrocław zdecyduje się na wykorzystanie opcji. Wtedy miasto wzbogaci się łącznie o 46 nowych pojazdów.

Wrocław to kolejne, po Poznaniu i Łodzi, miasto, gdzie będą jeździć nowoczesne tramwaje produkowane przez Modertrans.

MPK Wrocław, UMP, el

Dodaj komentarz

avatar