Poznań: Kolejne problemy z dworcem PKP. Co nie działa?

Poznań PKP dworzec Poznań Główny fot. Sławek Wąchała

Informowaliśmy o tym, że dworcu PKP śmierdzi, regularnie psujący się system sterowania ruchem to też codzienność. Ale to nie jedyne problemy dworca. Pasażerowie narzekają na trudności z kupnem biletu i nieczynne głośniki.

Budynek dworca PKP w Poznaniu z niesamowitą regularnością wciąż generuje nowe problemy. Zimą był problem ze sprawdzeniem godzin odjazdu czy przyjazdu pociągu – tablice elektroniczne nie wszędzie działały, a rozkłady papierowe na niektórych peronach obejmowały albo tylko przyjazdy – albo tylko odjazdy. Kłopoty ze schodami ruchomymi – to już właściwie codzienność i najwyraźniej nie ma takiej możliwości, żeby działały, choć PKP zapewnia, że są naprawiane na bieżąco.

Gdy zrobiło się cieplej – problemem stał się wszechobecny smród. A teraz, jak poinformował „Głos Wielkopolski”, pasażerowie mają problem z kupieniem biletu, bo kasy są nieczynne, a później nie mogą usłyszeć zapowiedzi swojego pociągu, bo nie działają głośniki.

Według informacji „Głosu Wielkopolskiego” 17 czerwca, czyli akurat w piątek, gdy jest większy ruch, na głośniki nie działały na peronach pierwszym, drugim i trzecim. Ale, jak wyjaśnił Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK, usterka została natychmiast usunięta przez służby techniczne. Poza tym pasażerowie mieli do dyspozycji tablice elektroniczne, więc brak komunikatów z głośników nie był aż tak dokuczliwy. Wszystkie usterki, zapewnił Radosław Śledziński, są na bieżąco usuwane.

Problemem są też kasy. Na kilka stanowisk czynne są może dwa lub trzy, co sprawia, że ustawiają się do nich bardzo długie kolejki. W sezonie wakacyjnym, gdy ruch na dworcu się zwiększa, to prawdziwy problem. Jednak jak wyjaśnia spółka PKP SA, za to odpowiadają przewoźnicy, czyli InterCity, Polregio czy Koleje Wielkopolskie, bo to oni opracowują harmonogramy pracy kas biletowych.

Dworzec PKP jest obecnie placem budowy. Powstaje przy nim kolejny peron i tunel, te same, które miały być oddane do użytku wczesną wiosną tego roku, ale nie zostały. Być może konieczność podłączenia urządzeń nowego peronu generuje część problemów i gdy zostanie on oddany do użytku – sytuacja się poprawi.