W odpowiedzi na interpelację radnego Łukasza Kapustki, Urząd Miasta Poznania przedstawił wyjaśnienia dotyczące opóźnień w budowie stałej toalety w Parku Rataje. Projekt, na który przeznaczono 400 tysięcy złotych z budżetu miasta na rok 2024, napotkał na nieoczekiwane trudności.
Pierwotnie planowana lokalizacja okazała się problematyczna ze względu na wysokie koszty związane z prowadzeniem przyłączy przez utwardzony teren parku pod koleją średzką. W związku z tym, władze miasta zostały zmuszone do poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które byłyby bardziej opłacalne z finansowego punktu widzenia.
Obecnie trwają prace nad wyznaczeniem nowych potencjalnych miejsc dla toalety, z uwzględnieniem bliskości placu zabaw. Proces ten wymaga uzyskania warunków technicznych od gestorów sieci, co jest niezbędne do wykonania przyłączy. Po zakończeniu tego etapu, miasto planuje ogłosić przetarg na dostawę i montaż automatycznej toalety.
Urząd Miasta przewiduje, że uruchomienie nowej toalety publicznej nastąpi w pierwszej połowie 2025 roku. Środki finansowe zabezpieczone na ten cel w budżecie 2024 zostaną przeniesione na rok następny.
Radny Kapustka w swojej interpelacji zwrócił również uwagę na problem tymczasowej toalety przenośnej, która została ustawiona w parku w 2024 roku dzięki funduszom Rady Osiedla Żegrze. Z powodu niewybrania nowej rady osiedlowej, nie ma możliwości zabezpieczenia środków na kontynuację tego rozwiązania w kolejnym roku.
W związku z tym, radny wnioskuje o zabezpieczenie funduszy z budżetu miasta na rok 2025, aby umożliwić dalsze funkcjonowanie tymczasowej toalety do czasu ukończenia budowy stałego obiektu. Podkreśla on, że obecność toalety w tym miejscu jest niezbędna dla komfortu i wygody mieszkańców korzystających z parku.