W ramach kampanii promocyjnej, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną wprowadziła 200 tysięcy podkładek-kolorowanek z wizerunkami Poznania, Wrocławia i Łodzi do 80 belgijskich restauracji. Celem akcji, realizowanej przez ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli, jest promowanie miast Polski, które są bezpośrednio połączone z lotniskiem Bruksela-Charleroi.
Podkładki, które pełnią także funkcję kolorowanek, to nie tylko forma rozrywki dla najmłodszych czekających na posiłek, ale również szansa na zapoznanie rodziców z atrakcjami Poznania, Wrocławia, czy Łodzi. Akcję dopełnia konkurs, w którym główną nagrodą jest wyjazd do jednego z promowanych miast. Twórcą projektów na podkładkach jest poznańska artystka SiXi Art.
Poznań jest promowany za granicą nie tylko poprzez kolorowanki. W ostatnich miesiącach miasto było widoczne w londyńskich taksówkach, na targach turystycznych w Berlinie oraz w programie telewizyjnym w Czechach, a także podczas targów na Bliskim Wschodzie. W ubiegłym roku stolicę Wielkopolski odwiedziło ponad 4 milionów turystów.
Z analiz Poznańskiego Barometru Turystycznego wynika, że wśród zagranicznych turystów dominują goście z Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii, zauważalny jest również wzrost odwiedzin turystów z Włoch i Hiszpanii. Popularność wśród odwiedzających cieszą się Termy Maltańskie, Nowe i Stare Zoo, a także Muzeum Narodowe i Muzeum Sztuk Użytkowych w Poznaniu.