Kontrole kopert dla dostaw. Patrole już wyruszyły na trasy!

Straż Miejska fot. Sławek Wąchała

Kontrolerzy strefy parkowania i strażnicy miejscy podczas wspólnych patroli sprawdzają, jak parkują samochody na kopertach dla dostaw, a przede wszystkim czy nie przekraczają limitu czasu – 15 minut – na korzystanie z koperty. 

– Koperty dla dostaw to specjalne rozwiązanie przygotowane dla przedsiębiorców – wyjaśnia Agata Kaniewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich. – Obecnie jest ich przy ulicach aż 80. Mogą na nich parkować pojazdy – głównie dostarczające towar do sklepów, czy punktów usługowych – jednak czas postoju jest ograniczony do 15 minut. Dodatkowo kierowca musi wystawić w miejscu widocznym, za przednią szybą, specjalny zegar parkingowy. Zegar wraz z identyfikatorem wydawany jest przez ZDM.

Rzeczniczka przypomina, że są dwa warianty identyfikatorów: identyfikator na jedną kopertę dla dostaw, najbliższą adresowi wykonywania działalności – i on kosztuje 120 zł, a obowiązuje przez na pół roku. Natomiast identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw wyznaczone w mieście kosztuje 300 zł i też jest ważny przez pół roku.

– Co ważne – podkreśla Agata Kaniewska. – Kupując identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw, dostawca może zaparkować, do 15 minut, zgodnie z przepisami ruchu drogowego, na dowolnym ogólnodostępnym miejscu postojowym w obszarze SPP i ŚSPP, bez szukania oznakowanej koperty.

Wspólne patrole strażników miejskich i kontrolerów strefy płatnego parkowania kontrolują, czy koperty dla dostaw są wykorzystywane zgodnie z tymi zasadami, a przede wszystkim czy parkują na nich uprawnione pojazdy i czy nie przekraczają dozwolonego czasu parkowania.

W przypadku naruszenia zasad kierowca może zostać ukarany mandatem i punktami karnymi za niewłaściwe parkowanie przez strażników miejskich – lub za parkowanie w strefie płatnego parkowania bez opłaconego postoju przez kontrolerów SPP.

Źródło: ZDM

Podziel się: