Kończy się remont trasy kolejowej do Szczecina. „Coraz lepsze przejazdy”

remont trasy kolejowej fot. PKP PLK

Spóźnienia pociągów o kilka godzin, wyłączenia prądu w sieci trakcyjnej i awarie systemu sterowania ruchem. Remont linii kolejowej E59 między Poznaniem a Szczecinem już wielokrotnie dał się we znaki pasażerom. Ale PKP PLK zapewnia, że teraz już będzie lepiej.

„Coraz lepsze przejazdy między Poznaniem a Szczecinem” – informuje spółka na swojej stronie i wyjaśnia, dlaczego. Przede wszystkim dlatego, że podróżni na tej trasie już mają do dyspozycji nowe perony w 24 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Pamiątkowie, Szamotułach i Wronkach – a docelowo przebudowanych ma być 30 stacji i przystanków, także w województwie lubuskim i zachodniopomorskim.

„Na wielkopolskim odcinku trasy, między Poznaniem a Wronkami, wykonawcy etapowo wymieniają tory” – informuje PKP PLK. – „Pociągi już jeżdżą dwoma nowymi torami m.in. na odcinku Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Dobiegniew – Bierzwnik i Reptowo – Szczecin Dąbie. Są nowe szyny, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania. Dzięki pracom na blisko 190 km trasie najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Zwiększy się przepustowość – możliwe będzie uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Polepszą się warunki przewozu towarów ważną trasą, która jest częścią europejskiego korytarza transportowego prowadzącego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie”.

Zasadnicze prace na tej trasie – przypomnijmy, że w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” – mają potrwać do końca 2023 roku i kosztować ponad 4 mld zł. Remont współfinansuje Unia Europejska z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Podziel się:

Ostatnio dodane: