Sprawdzanie zgód TCF
czwartek, 2 maja, 2024

Kolejny wariant trasy CPK. Czy mieszkańcy go zaakceptują?

Jest nowy wariant przebiegu trasy CPK na trasie – Sieradz. Wariant nosi numer 9 i jego twórcy mają nadzieję, że mieszkańcy go zaakceptują. Poprzednie trzy wersje spotkały się z wieloma protestami.

Wariant W9 trasy Centralnego Portu Komunikacyjnego został przedstawiony zainteresowanym samorządom i jak podaje Radio Poznań – składa się z odcinków trzech innych wariantów tej trasy, tych, które nie budziły protestów mieszkańców i zostały uznane za najlepsze. To efekt konsultacji przeprowadzonych w 21 gminach leżących na trasie CPK. Na przykład inaczej biegnie wlot do Kalisza od strony Sieradza, ponieważ takie było życzenie władz miasta.

Po zmianach w mieście będzie przystanek CPK, a jak zauważają Fakty Kaliskie, nie będzie też konieczności wyburzania okołu stu domów, bo tyle trzeba byłoby wyburzyć, gdyby wybrano któryś z wcześniejszych wariantów trasy.

Między Sieradzem a Kaliszem trasa idzie według wersji z wariantu 1. Na odcinku od Kalisza do Kotlina trasa wariantu 9. jest taka sama jak wariantu nr 3, a od Kotlina do Poznania – wariantu nr 2. W samym Kaliszu biegnie wzdłuż obecnych torów PKP nad ulicą Częstochowską, magazynami WSK i wiaduktem do ulicy Obozowej. Wylot z Kalisza znajduje się między Boczkowem a Biskupicami.

Jak powiedział Radiu Poznań Michał Kmiecik z CPK, wypływ na zmiany miały wyniki konsultacji społecznych, ale trzeba pamiętać, że warianty 2, 3 i 4 nadal są brane pod uwagę. Ostateczny przebieg trasy CPK na odcinku Poznań-Sieradz poznamy w pierwszym kwartale 2023 roku.

Strona głównaKaliszKolejny wariant trasy CPK. Czy mieszkańcy go zaakceptują?