Sprawdzanie zgód TCF
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Kolejny problem z pociągami. “Temperatury są bardzo wysokie”

Okazuje się, że tłok w pociągach Kolei Wielkopolskich z Wągrowca do Poznania to nie jedyny problem na tej trasie. Pasażerowie narzekają też na temperaturę panującą w pociągach. Ich zdanie to głównie ona odpowiada za zasłabnięcia podróżnych.

O problemach pasażerów pociągów na trasie z Wągrowca do Poznania pisaliśmy już kilkakrotnie – i kilkakrotnie informowaliśmy też, że w zatłoczonych pociągach pasażerom robiło się słabo.

Jednak nasz Użytkownik jest zdania, że powodem był nie tylko tłok, ale także zbyt wysoka temperatura w pociągach. Jego zdaniem kierownicy i kierowniczki pociągów, którzy ją ustalają, nie biorą pod uwagę faktu, że pasażerowie nie siedzą w pociągu tylko w lekkim mundurku, ale mają kurtki i płaszcze, których, gdy jest tłok, nie da się zdjąć, bo nie ma co z nimi zrobić.

Taka sytuacja na tej trasie powtarza się regularnie.
“Dziś była podobna sytuacja” – napisał nasz Użytkownik 8 kwietnia. – “Podczas podróży kaloryfery gorące! Na linii do Wągrowca jedna kobieta, dotykając kaloryfera, się trochę poparzyła. To zależy, kto ma kierownika, tj. służbę”.

Użytkownik zwraca też uwagę, że w pociągach nie ma możliwości, by obniżyć temperaturę przez uchylenie okna.
“Okna nie mają tzw ząbków regulacji poziomu nachylenia i trzeba podkładać z jednej strony papier, z drugiej np. końcówkę papieru toaletowego, żeby się okno nie otwierało na łukach” – opisuje próby radzenia sobie z problemem.

Co na to Koleje Wielkopolskie? Biuro prasowe spółki poinformowało nas, że poziom temperatury w pociągu jest uwarunkowany wieloma czynnikami, jak m. in. zestawienie składu czy liczba podróżnych.
“Mając na uwadze, że przy dużej liczbie podróżnych nie jesteśmy w stanie uwzględnić preferencji każdej osoby, wskazano drużynom konduktorskim utrzymywanie na pokładzie pojazdu temperaturowego komfortu termicznego na poziomie 20-23 st. C” – informują Koleje Wielkopolskie. – “Jednolite ustawienie dla całego składu pojazdu stanowi rozwiązanie ograniczające spory pomiędzy podróżnymi w zakresie subiektywnej odczuwalnej temperatury. Odczyt i dogrzewanie lub schładzanie odbywa się automatycznie, na podstawie odczytów czujników temperatury rozmieszczonych w przedziałach pasażerskich”.

Gdy pasażerowie uważają, że w pociągu jest za ciepło – powinni o tym na bieżąco informować załogę pojazdu.
“Pracownicy obsługi każdego pociągu są osobami pierwszego kontaktu z pasażerami i w przypadku odczuwania niedogodności, osłabienia itp. podczas przejazdu, zawsze można zgłosić się do pracownika drużyny konduktorskiej z prośbą o pomoc” – zapewniają Koleje Wielkopolskie.

Strona głównaPoznańKolejny problem z pociągami. "Temperatury są bardzo wysokie"