Wolsztyn fot. Wolsztyn.pl

Wolsztyn: 70 tysięcy złotych kary dla spółki Arstele

Arstele, firma telemarketingowa, została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. Firma zapraszała chętnych na badania w ramach “Akademii Zdrowia”, ale nie miała ich wcześniejszej zgody na telemarketing.

Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, telemarketer, który dzwoni z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym, że odbędzie się tam sprzedaż, a konsument musi wcześniej na taki kontakt wyrazić zgodę.

Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o sprzedaży podczas spotkania, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji marketingowych. Prezes urzędu uznał, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 70 tys. zł (69 967 zł). Nakazał także zaniechania kwestionowanej praktyki.

Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy.

To już kolejna decyzja urzędu dotycząca naruszenia art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody, a w połowie maja informowaliśmy o karze dla spółki Smak i Zdrowie.

UOKiK, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze