Wielkopolska: 83-latka wyrzuciła przez okno biżuterię i pieniądze. Namówili ją oszuści

policja fot. Sławek Wąchała (zdjęcie ilustracyjne)

70 tysięcy złotych i biżuterię wartą około 10 tys. zł wyłudził od 83-letniej mieszkanki Ostrowa mężczyzna podający się za funkcjonariusza policji. Przy pomocy wspólniczki przekonał kobietę, żeby przekazała mu to wszystko, by… uchronić przed złodziejami.

Policjanci z Ostrowa Wielkopolskiego otrzymali zgłoszenie w sprawie oszusta 22 września. Tego dnia około godziny 11.30 do seniorki na telefon stacjonarny zadzwoniła kobieta, która powiedziała, że dzwoni z Poczty Polskiej, ponieważ 83-latka rzekomo nie odbiera przesyłek, m.in. z banku. Seniorka odpowiedziała, że nie ma konta w banku i na tym rozmowa się skończyła.

„Po godzinie 1500 zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta” – informują funkcjonariusze z Ostrowa Wielkopolskiego. – „Mężczyzna wprowadził w błąd 83-letnią ostrowiankę i w ten sposób wyłudził od niej pieniądze i biżuterię. W trakcie rozmowy poinformował ją o tym, że kobieta jest obserwowana, i osoba, która wcześniej do niej dzwoniła, chce ukraść jej majątek i aby go nie stracić, powinna go im przekazać, celem zdeponowania i zabezpieczenia w prokuraturze. W związku z tymi informacjami kobieta wyrzuciła przez okno w kuchni na pierwszym piętrze budynku pieniądze i złotą biżuterię. Łącznie pokrzywdzona straciła ponad 70 tysięcy złotych i biżuterię o wartości około 10 tysięcy złotych”.

Policjanci przy tej okazji przypominają, że oszuści wykorzystują zaufanie do instytucji państwowych i często podają się za ich pracowników lub funkcjonariuszy. Nie tylko dzwonią: wysyłają także SMS-y z linkami do podejrzanych stron. Dlatego należy stosować zasadę ograniczonego zaufania do wszelkich nieznanych nam osób, bez względu na to, czy telefonują, czy pukają do drzwi.

Funkcjonariusze radzą, by zawsze w przypadku, gdy ktoś dzwoni i mówi, że reprezentuje jakąś instytucję – zadzwonić do tej instytucji, opowiedzieć o sytuacji i upewnić się, czy to na pewno był jej pracownik. Jednak jeśli ktoś dzwoni i wypytuje o oszczędności lub kosztowności – to na pewno jest oszust. Oczywiście nie należy udzielać mu żadnych informacji, rozłączyć się i zadzwonić na numer 112, by zgłosić tę sprawę służbom.

Podziel się:

Ostatnio dodane: