PGNiG fot. PGNiG

Uwaga na fałszywe smsy! PGNiG ostrzega klientów

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo kolejny raz ostrzega przed niebezpiecznymi i fałszywymi wiadomościami sms, które rozsyłane są w celu wyłudzenia pieniędzy.

Oszuści podszywają się pod Grupę PGNiG, sugerując potrzebę uregulowania rzekomych należności. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów. Przykładowa treść fałszywej wiadomości SMS: “PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45 zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu”.

Firma podjęła już działania mające na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą rozsyłanej korespondencji – PGNiG Obrót Detaliczny wstrzymały wysyłkę sms w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji na pewno pochodzi od oszustów.

W ostatnim czasie klienci firmy otrzymywali także fałszywe wiadomości e-mail. To, że jest fałszywa, można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka „no-reply@epgnig.pl” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe spółki są oparte na domenie pgnig.pl.
– Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji – apeluje firma. – Podejrzane wiadomości sms i e-mail prosimy potraktować jako spam i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nie odpowiedzi, nie otwierać załączników, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej.

W przypadku wszelkich pytań bądź wątpliwości, wynikających z otrzymania groźnej wiadomości, klienci mogą skorzystać z ogólnopolskiej infolinii PGNiG pod numerem: 22 515 15 15.

PGNiG, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze