UAM uruchomi nowy kierunek studiów podyplomowych

Audience development – rozwój publiczności – to nowy kierunek studiów podyplomowych na Wydziale Nauk Społecznych UAM. Program kierowany jest do osób, które pracują w organizacjach kultury w oparciu o koncepcję rozwoju publiczności.

Chodzi więc nie tylko o pozyskanie szerszego audytorium, ale pogłębienie relacji z publicznością.

– Uniwersytet musi wychodzić poza własne mury. Musimy współpracować z instytucjami miejskimi, i w tym projekcie wszystko jest potrzebne – mówi dziekan WNS, prof. Jacek Sójka. – Beneficjentem tego programu są nie tylko studenci, ale także pracownicy kultury. Jednym z głównych partnerów jest Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, dlatego mamy porównanie jak pewne rzeczy wyglądają w Poznaniu, a jak w Warszawie – dodał dziekan, prof. Sójka.

Projekt jest wynikiem współpracy 10 partnerów z 6 krajów Europy (Belgii, Danii, Hiszpanii, Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch) w ramach międzynarodowego projektu CONNECT. Zaangażowane są w niego instytucje akademickie i eksperckie z Poznania (Instytut Kulturoznawstwa, Regionalne Obserwatorium Kultury UAM, Wydział Nauk Społecznych), Bilbao, Madrytu, Turynu, Rzymu, Kopenhagi i Londynu oraz samorządy (Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, jak również partner wspierający Urząd Miasta Poznania).

Kooperacja partnerów ma zapewnić absolwentom zarówno wiedzę, praktyczne umiejętności, jak i możliwość stworzenia sieci międzynarodowych kontaktów.

– Chcielibyśmy by kierunek Rozwój Publiczności, dotyczył nie tyle zwiększenia publiczności w organizacjach kulturalnych czy artystycznych, ale pogłębienia relacji z publicznością. Zapewnienia jej takich metod, form i typów aktywności, które oparte są na pogłębionym badaniu potrzeb tych osób, które w ekosystemie danej organizacji funkcjonują – mówi o studiach prodziekan WNS, dr Marcin Poprawski.

 

Autor: mat. pra.

0 0 votes
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze