Sprawdzanie zgód TCF
czwartek, 2 maja, 2024

Trwa budowa drogi rowerowej w Poznaniu. Ale jej część trzeba będzie rozebrać

Wzdłuż ulic Estkowskiego i Solnej trwa budowa nowej drogi rowerowej, która mocno utrudnia ruch w rejonie tego skrzyżowania. Co gorsza, utrudnienia wkrótce się powtórzą, bo część drogi trzeba będzie… rozebrać.

Budowa drogi rowerowej w tym rejonie powoli dobiega końca – trwają prace przy układaniu ostatniej warstwy nawierzchni. To dało się we znaki pieszym i kierowcom, ponieważ z tego powodu sygnalizacja świetlna była wyłączona, a ruchem kierowali policjanci. Prace zaczęły się jednak dzień później niż planowano, bo 27 od godziny 9.00 rano. Urząd miasta apelował w ubiegłym tygodniu do poznaniaków, by omijali to skrzyżowanie, jeśli mają taką możliwość ze względu na utrudnienia z przejazdem i korki.

Jednak ci, którzy mają nadzieję, że prace wkrótce się skończą i znów będzie można normalnie przejechać przez to skrzyżowanie – nie powinni się zbytnio cieszyć. Bo w tym rejonie rozpocznie się budowa drugiego etapu trasy tramwajowej do Naramowic i droga rowerowa na odcinku kolidującym z nową trasą tramwajową zostanie rozebrana.

Czy jest sens budować drogę rowerową, skoro za kilka lat jej spory odcinek zostanie rozebrany? Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, powiedział Radiu , że projekt budowy tej drogi jest w pełni skoordynowany z planowaną budową trasy tramwajowej. I rzeczywiście na pewnym odcinku droga będzie musiała zostać rozebrana, ale to będzie dopiero za 4 albo 5 lat. Oczywiście można byłoby poczekać z budową drogi do budowy tego odcinka trasy na Naramowice, ale to by oznaczało, że w tym rejonie miasta przez te 4-5 lat drogi rowerowej by nie było.

Nie wiadomo zresztą, czy byłoby to 4-5 lat, bo chociaż projekt trasy już jest, to jednak do rozpoczęcia prac niezbędne jest pozyskanie unijnego dofinansowania. Władze miasta mają nadzieję, że mogłyby je uzyskać za 2 albo 3 lata i wtedy mogłaby się zacząć budowa.

W tym samym czasie mają zostać przeniesione tory tramwajowe w ciągu ulicy Małe Garbary na obecna jezdnię prowadzącą od al. Niepodległości do ronda Śródka. To ułatwi ruch na skrzyżowaniu Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary, a dodatkowo przygotuje trasę tramwajowa do przedłużenia w ulicę Solną, bo takie są plany miasta.

Źródło: Radio Poznań
Strona głównaPoznańTrwa budowa drogi rowerowej w Poznaniu. Ale jej część trzeba będzie...