Rokietnica, przebudowana stacja fot. PKP PLK

Stacja w Rokietnicy już po remoncie. To trzynasta wyremontowana stacja na trasie do Szczecina

Przebudowane perony, nowe wiaty i nowe przejście podziemne – stacja w Rokietnicy zapewnia pasażerom znacznie bardziej komfortowe dojście do pociągu i oczekiwanie na jego przyjazd. To trzynasta wyremontowana stacja na linii Poznań – Szczecin.

Poza Rokietnicą nowe, wygodne perony mają też między innymi stacje Poznań Wola, Kiekrz, Pamiątkowo, Choszczno, Kolin i Szczecin Zdunowo. Wszystkie mają wygodne wiaty, ławki, jasne oświetlenie, czytelne oznakowanie oraz antypoślizgową nawierzchnię, na której przygotowano ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych. Jest nowe przejście podziemne, a dla osób niepełnosprawnych przygotowano pochylnie. Jak informuje PKP PLK, jeszcze w tym roku zostaną też zamontowane elektroniczne wyświetlacze z informacjami o przyjazdach i odjazdach.

Dobiegają końca także prace na kolejnych stacjach: w Szamotułach, Wronkach i Pęckowie. Juz jesienią podróżni będa tam mieli do dyspozycji nowe perony. Łącznie, na całej modernizowanej linii Poznań – Szczecin, będzie ich 63 na 32 stacjach i przystankach.

Na trasie trwa także wymiana torów (m.in. na odcinku Poznań Główny – Rokietnica, Dobiegniew – Bierzwnik i Reptowo – Szczecin Dąbie), sieci trakcyjnej, są montowane nowoczesne urządzenia sterowania, przebudowywane są także przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty m.in. nad Wartą, Notecią i wiadukty w Stargardzie.

To wszystko nie byłoby możliwe, zwłaszcza że na trasie odbywa się ruch kolejowy, gdyby nie specjalny bajpas, czyli tymczasowy objazd kolejowy zamontowany na nasypie w Krzyżu Wielkopolskim, wzdłuż modernizowanej linii. Umożliwia on sprawne przejazdy bez komunikacji zastępczej w czasie przebudowy wiaduktu kolejowego nad linią Tczew – Kostrzyn nad Odrą.

Po zakończeniu prac pociągi między Poznaniem a Szczecinem będą kursować krócej niż 2 godziny, a najszybsze nawet o 50 minut krócej niż dotychczas, ponieważ zmodernizowana trasa umożliwi przejazdy z prędkością 160 km/h większej liczby składów, zapewni też lepsze warunki przewozu towarów – a to ważny europejski korytarz transportowy.

Modernizacja linii Poznań – Szczecin kosztuje ok. 4,1 mld zł, jest współfinansowana przez UE z instrumentu „Łącząc Europę”, a jej zakończenie jest planowane do końca 2022 r. Natomiast zakończenie prac na wielkopolskim odcinku trasy, czyli do Wronek, ma nastąpić w grudniu tego roku.

Źródło: PKP PLK

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze