Sprawdzanie zgód TCF
poniedziałek, 29 kwietnia, 2024

Przebudowa trasy kolejowej. Będzie więcej połączeń z Wielkopolski

Zmodernizowana i zelektryfikowana linia na odcinku Oleśnica – i przywrócenie połączeń pasażerskich na tej trasie. PKP PLK SA rozstrzygnęły już przetarg na wykonanie tych prac na linii nr 181 Herby Nowe – Oleśnica.

Przebudowa tej trasy odbędzie się w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności i pozwoli na powrót pociągów pasażerskich po ponad 20 latach. dzięki elektryfikacji linii nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe, co oznacza, że pociągi pokonają tę trasę szybciej, wzrośnie jej przepustowość, a więc będzie mogło jeździć nią więcej pociągów.

– Inwestycja ze środków Krajowego Planu Odbudowy to kolejny krok w zwalczaniu wykluczenia komunikacyjnego i polepszenia oferty przewozowej na kolei – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego. – Szybsze i sprawniejsze podróże zapewni elektryfikacja trasy między Kępnem a Oleśnicą. Mieszkańcy otrzymają możliwość wygodnych podróży między województwem dolnośląskim, wielkopolskim i łódzkim.

Prace obejmą modernizację 53 km torów między Kępnem a Oleśnicą, w tym budowę sieci trakcyjnej na 46 km, przebudowę sieci na stacjach Kępno i Oleśnica, wymianę torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowanych zostanie 55 przejazdów kolejowo-drogowych, 5 mostów oraz 1 wiadukt kolejowy. Pociągi pasażerskie będą mogły kursować z prędkością 160 km/h, a towarowe – 100 km/h.

Podpisanie umowy na zaprojektowanie prac i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu “Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica na odcinku Kępno – Oleśnica z elektryfikacją” zaplanowano pod koniec 2023 roku, a sama inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2025 roku. Wartość robót to 578 mln zł netto.

Źródło: PKP PLK SA
Strona głównaKępnoPrzebudowa trasy kolejowej. Będzie więcej połączeń z Wielkopolski