Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze zasady

W związku z coraz bardziej postępującą cyfryzacją społeczeństwa coraz większą rolę na rynku odgrywają sklepy internetowe, jednak w związku z ogromną konkurencją, która jest widoczna zwłaszcza w dużych branżach coraz cięższe jest przebicie się z ofertą swojego sklepu internetowego.

Jednym z kluczowych elementów promowania swojego sklepu internetowego są algorytmy Google, które mają bezpośredni wpływ na to jak wysoko dana firma wyświetla się w wyszukiwarce, dla klientów poszukujących oferowanych przez nią produktów. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na widoczne zwiększenie osiąganych przez sklep internetowy przychodów jest jego wypozycjonowanie. W związku z tym w poniższym artykule znajdziesz informacje o tym na czym polega pozycjonowanie sklepów oraz tego jak wypozycjonować sklep internetowy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie znane również pod nazwą SEO jest procesem, który polega na zwiększeniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, kiedy potencjalny klient szuka jakiegoś produktu lub odpowiedzi na nurtujące go pytanie wpisuje w wyszukiwarkę skróconą frazę, która ma doprowadzić go do najlepszych wyników. Przed nim ukazują się właśnie te sklepy, które są najlepiej wypozycjonowane, dane pokazują, że najważniejsze jest kilka pierwszych wyników, ponieważ to właśnie do nich klienci zaglądają, a do pozostałych znajdujących się na niższych pozycjach znacznie rzadziej.

Pozycjonowanie sklepów opiera się w dużej mierze na optymalizacji strony sklepu w taki sposób, żeby jak najbardziej odpowiadała algorytmom Googla. Pozycjonowanie dzieli się na działania on-site oraz off-site. W zakres działań mających na celu zwiększenie widoczności sklepu w wyszukiwarce wchodzi między innymi odpowiedni dobór słów kluczowych, linkowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, a także dostosowywanie strony w taki sposób, żeby jednocześnie zgadzała się z wymaganiami algorytmów i zapewniała wysoką funkcjonalność dla odwiedzających ją klientów.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Sklep internetowy można pozycjonować samodzielnie, jednak żeby móc robić to skutecznie należy zdobyć niezbędną wiedzę. Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO lub agencji marketingu internetowego, którzy się tym zajmą. W takim wypadku należy liczyć się oczywiście z wydatkami, jednak pomoc profesjonalistów, którzy mają już ogromną wiedzę i doświadczenie w tym obszarze może przynieść bardzo dobre efekty, które przełożą się również na wyniki finansowe sklepu.

Warto jednak zastanowić się nad tym jak pozycjonować sklep internetowy. Pierwszym krokiem na pewno powinno być przeprowadzenie audytu SEO. Audyt SEO to pracochłonne zadanie, ponieważ polega na sprawdzeniu wszystkich obszarów strony sklepu i znalezieniu występujących błędów lub elementów wymagających poprawy. W trakcie audytu sprawdza się między innymi długość zamieszczonych treści, dobór nagłówków, a także ilość zawartych fraz kluczowych. Sprawdza się również działanie kodu źródłowego strony dla poszczególnych podstron, a także szybkość ich ładowania.

Kolejnym etapem pozycjonowania jest optymalizacja, optymalizacja ma za zadanie dostosowanie strony w taki sposób, żeby działała jak najlepiej, a także żeby dostępne na niej treści były aktualne. To właśnie na tym etapie usuwa się występujące błędy i usprawnia różne niedociągnięcia takie jak mała responsywność strony, zbyt długi kod źródłowy, czy “osierocone strony”. Bardzo dużą rolę odgrywa również content marketing, który skupia się wokół tworzenia treści przyjaznych robotom indeksującym Google, a także użytkownikom. Tworzenie skutecznych treści nie jest zadaniem prostym, ponieważ niezbędne jest między innymi to, żeby teksty lub opisy były naturalnie nasycone frazami, oryginalne oraz wartościowe. Jak więc widać pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo złożona kwestia, na której zrozumienie potrzeba sporych nakładów czasowych, ponadto duże znaczenie w osiągnięciu efektów ma stałe trzymanie ręki na pulsie i aktualizowanie swojej wiedzy na temat zmian związanych z pozycjonowaniem, dlatego często najlepszą opcją będzie zatrudnienie specjalistów SEO.

Artykuł sponsorowany