Pozycjonowanie a świadoma reklama w Internecie

Zastanawiasz się czemu, mimo sporych wydatków na kampanie reklamowe w Internecie, ruch na twojej stronie wcale się nie zwiększa lub rośnie bardzo powoli? Być może warto zacząć od przyjrzenia się samej witrynie, jej projektowi, contentowi, który się na niej znajduje. Może w końcu warto przejrzeć się technicznym jej opisom. Praktyka pokazuje bowiem, że pozycjonowanie strony i związany z nią ruch odbiorców w dużej mierze zależą od tego, co i jak pokazane jest na stronie.

1. Co kocha Google?
2. Od czego zacząć pozycjonowanie stron?
3. Link building a pozycjonowanie strony
4. Korzystaj rozsądnie, buduj świadomie

Co kocha Google?

Pozycjonowanie stron już dawno przestało ograniczać się do kampanii AdWords, choć nadal stanowią one ważny element działań mających na celu poprawę widoczności strony w sieci. Coraz więcej działań dotyczy jednak przede wszystkim samej strony. Okazuje się bowiem, że dla algorytmów wyszukiwarki Google bardzo mocno liczy się przede wszystkim co i jak pokazane jest na stronie. Nie ma co ukrywać, że liczy się przede wszystkim dobry i wartościowy content. Materiały pojawiające się na twojej stronie powinny bezpośrednio odpowiadać na potrzeby, zapytania, wątpliwości, a także ciekawość twoich potencjalnych klientów. Jak dowiedzieć się, co ich przyciąga? Przeprowadzić dokładną analitykę SEO, wskazać frazy kluczowe i w oparciu o nie przygotować konkretne materiały. Copywriting nie polega już jednak na odruchowym wypełnianiu tekstu frazami kluczowymi. Obecnie, w związku z algorytmem BERT, coraz bardziej liczy się naturalność fraz, różnorodność ich odmian, długie frazy związane z konkretnym pytaniem i odpowiedzią na nie. Tutaj nie ma miejsca na puste „lanie wody”, ale na konkretną, merytoryczną treść, której rozsądne wypełnienie frazami kluczowymi ma jedynie pomóc w odnalezieniu tekstu przez roboty Google. Samo hasło pozycjonowanie Poznań to za mało, należy szukać specjalistów, którzy pomogą ci podejść do tematu widoczności w sieci w sposób całościowy.

Od czego zacząć pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarce trzeba dać się znaleźć. W tym celu warto skorzystać z audytu SEO, który rozpoczyna się od „technicznego przeglądu” strony. Chodzi tutaj przede wszystkim o dokładną analizę opisu strony (meta title, meta description i inne), które pozwalają robotom Google sprawnie i szybko indeksować stronę. Ma to kluczowe znaczenie dla widoczności tekstu. Każdy większy tekst powinien być przygotowany w oparciu o te same zasady. Im dana strona/podstrona zaprojektowana w bardziej przejrzysty sposób, tym większa szansa, że pojawi się ona w wynikach wyszukiwania. Nie bez znaczenia jest także sam układ strony. Wszyscy specjaliści od pozycjonowania podkreślają, że liczą się przede wszystkim:

  • landing page – strona główna, rozprowadzająca, często wizerunkowa, wyznaczająca jednak przejrzyste drogi do dalszego penetrowania zawartości strony, to na nią kieruje większość reklam w Internecie, musi być więc przejrzysta, estetyczna, pozbawiona błędów i niedociągnięć
  • pillar page – strona zbierająca, „klaster” tematyczny, to strona, która omawia konkretne (jedno z głównych) zagadnień, tematów, usług twojego biznesu; dzięki niej klient może szybko zorientować się w ogólnej tematyce danego zagadnienia; tutaj również powinnny pojawić się linki, które odeślą do bardziej konkretnych opisów, case studies lub innych; pillar page jest nieocenionym rozwiązaniem dla układania strony pod względem contentowym.

To jednak tylko podstawy: budowanie contentu, jego umiejętne dzielenie, komponowanie to bardzo ważne zadania. Więcej o nich przeczytasz na https://www.seomanagment.com/

Link building a pozycjonowanie strony

Link building jest jednym z ważniejszych elementów nowoczesnej strategii SEO. Roboty indeksujące Google bardzo wysoko cenią strony z dużą ilością linków. Trzeba jednak pamiętać, że linkowanie, tak zewnętrzne jak i wewnętrzne, nie może być przypadkowe. W przypadku linkowania wewnętrznego liczy się przejrzystość i sprawne zwiedzanie strony za ich pomocą. Linki mają pomagać w rozgałęzieniu strony, ale i umiejętnym zgrupowaniu poszczególnych materiałów w określone grupy tematyczne. Linki zewnętrze zawsze powinny odsyłać do cennych materiałów, wartościowych merytorycznie. Dobrze jest oczywiście odsyłać do stron wyżej notowanych niż twoja własna, ale dla wartościowego contentu można zrobić wyjątek. Linki do jedno z cenniejszych narzędzi do pozycjonowania strony. Źle używane może jednak narobić więcej szkody niż pożytku. Linkowanie bez pomysłu, bez uzasadnienia, dla samego linkowania naprawdę nie ma sensu.

Korzystaj rozsądnie, buduj świadomie

Zarówno frazy kluczowe, linki zewnętrzne, wewnętrzne, landing page i pillar page to wszystko bardzo cenne narzędzia wspomagające budowanie widoczności strony w Internecie. Ze wszystkich tych narzędzi trzeba korzystać rozsądnie. Jeśli linki, to tylko wartościowe. Jeśli frazy kluczowe, to odpowiadające na pytania, naturalnie włożone w strukturę tekstu, odmieniane i rozsądnie rozłożone w tekście. Jeśli landing page, to przejrzysty, klarowny, ale nie minimalistyczny na siłę, bo klient niewiele z niego zrozumie. Jeśli pillar page to maksymalnie kilka, zbierających najważniejsze dla firmy usługi, problematykę, kategorie produktów. W końcu jeśli AdWords, to tylko jeśli jesteś pewien, że twoja strona jest gotowa do tego, by zatrzymać odbiorcę, który trafi na nią przez reklamę.

Artykuł sponsorowany