Poznańska Kolej Metropolitalna fot. UMP

Poznańska Kolej Metropolitalna rośnie. Oficjalne otwarcie nowej trasy!

Od 2 września wszyscy chętni będą mogli skorzystać z połączeń PKM pomiędzy Poznaniem, a Kostrzynem. To już szósta linia uruchomiona w ramach projektu.

– To wielka radość dla mieszkańców i satysfakcja dla samorządu – cieszył się Szymon Matysek, burmistrz Kostrzyna. Chwilę później, wspólnie z innymi samorządowcami, podpisał umowę dotyczącą przedłużenia linii Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki temu, już oficjalnie, od września mieszkańcy Kostrzyna zyskają alternatywne połączenie do Poznania, na które wielu z nich naprawdę czekało.

– Już wcześniej przez to miasto przejeżdżały pociągi Kolei Wielkopolskich. Teraz dzięki PKM mieszkańcy gminy będą mieli do dyspozycji kolejne trzy pary pociągów dziennie na trasie Poznań-Kostrzyn. Nowe połączenia będą służyły nam wszystkim – zapewniał Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Kostrzyn jest szóstym miastem do którego kursuje PKM. Połączenia kursowały dotąd do Grodziska Wielkopolskiego, Jarocina, Nowego Tomyśla, Wągrowca, Swarzędza, a teraz doszedł również Kostrzyn. Jeszcze w tym roku ta lista ma zostać rozszerzona o Wrześnie. – Każdy kolejny krok ku rozwojowi PKM to korzyść dla wszystkich mieszkańców samorządów, które ją tworzą – podkreślał Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Dzięki temu ich mieszkańcy mogą szybciej dojechać do Poznania, nie tworząc po drodze korków i nie zanieczyszczając spalinami powietrza. Kolej metropolitalna to niezwykle ważne przedsięwzięcie dla regionu.

– Kolej Metropolitalna nie powstała z dnia na dzień – mówił Jan Grabkowski, starosta poznański. – Stoi za nią długa historia. Dziś mówimy o Kostrzynie, za chwilę dołączy Września, w planach jest Rogoźno. To najlepszy dowód na to, że samorządy potrafią się ze sobą dogadać, porozumieć dla dobra mieszkańców.

Docelowy obszar funkcjonowania Poznańskiej Kolei Metropolitalnej obejmuje gminy i miejscowości w promieniu około 50 km od Poznania, wyznaczany przez stacje końcowe PKM na poszczególnych liniach: Nowy Tomyśl, Grodzisk Wielkopolski, Kościan, Jarocin, Września, Gniezno, Wągrowiec, Rogoźno i Wronki. Zakończenie wprowadzania tego projektu w życie przewidziane jest na 2021 rok.

UMP / op. AS

Daj znać innym

1
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
pasażer
Gość
pasażer

Kolej jakoś funkcjonuje i pociągi jeżdżą nawet 160 km /h, ale dyrekcja w Poznaniu nadal w latach 60-tych. Nie odpowiadają i nie odbierają poczty elektronicznej, w biurach kompletny chaos, całkowity brak aktualizacji ewidencji, itp. Dziwne że pociągi jakoś jeżdżą.