rondo Rataje fot. PIM

Poznań. Zmieniają się trasy tramwajów. Już od 1 kwietnia

Kończą się remonty na rondzie Rataje i wokół niego – dlatego powoli można przywracać kursowanie linii tramwajowych przez rondo i most Królowej Jadwigi takie, jak przed remontem. Pierwsze zmiany tras będą obowiązywać już od 1 kwietnia.

Dotąd przez rondo, ze względów technicznych, mogły kursować tylko dwie linie tramwajowe. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, dzięki zakończonym pracom wykończeniowym 1 kwietnia rozpoczną już normalne funkcjonowanie przystanki Serafitek i Rondo Rataje, więc przez rondo do Franowa znów zaczną kursować – oprócz linii nr 6 i nr 12, które jeżdżą tamtędy obecnie – także tramwaje linii nr 18, który pojedzie do pętli na Franowie.

Linia numer 4 wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum Poznania, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM. Będzie to trzecia, obok linii nr 12 i 17, linia na pętli Starołęka PKM. Natomiast trasa linii nr 9 zostanie skrócona do pętli Starołęka Mała.

Linia nr 10 z Połabskiej zostanie przekierowana na docelową trasę z Dębca na Naramowice, ale na razie przystankiem końcowym będzie dla niej przystanek Lechicka/Naramowicka – dopóki nie zostanie otwarta cała trasa, do ulicy Błażeja, co ma nastąpić najpóźniej do końca maja tego roku. Ponieważ to jeszcze cały czas plac budowy, więc ze względów technicznych można tam uruchomić tylko jedną linię. Gdy więc zacznie kursować linia nr 10, linia nr 3 zostanie zawieszona.

Wraca linia nr 2 na trasę z Ogrodów do Dębca PKM – ale ponieważ z uwagi na prowadzoną modernizację centrum Poznania nie może kursować przez Strzelecką i Podgórną, jak przed remontem, będzie kursować zmienioną trasą przez Głogowską, Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Wraz z jej wznowieniem zawieszona zostanie linia nr 39.

Z kolei linia nr 11 będzie znów kursowała do pętli Unii Lubelskiej. Jej trasa zostanie wydłużona (w porównaniu do dzisiejszego przebiegu do Dębca PKM), a skrócona zostanie trasa linii nr 13, która będzie kursowała z Junikowa do placu Wielkopolskiego.

Trasy tramwajów linii nr 1, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16 i 17 nie zmienia się.

Zmiany na liniach tramwajowych od 1 kwietnia:

Linia 1 – bez zmian

Linia 2

OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 roku – DĘBIEC PKM

Linia 3 – zawieszona

Linia 4

POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Wolnica – Estkowskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linie 5, 6, 7, 8 – bez zmian

Linia 9

PIĄTKOWSKA – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Lewandowskiej – Pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA MAŁA

Linia 10

DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 roku – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – LECHICKA/NARAMOWICKA

Linia 11

PIĄTKOWSKA – Wrzoska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – UNII LUBELSKIEJ

Linia 12 – bez zmian

Linia 13

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI

Linie 14, 15, 16, 17 – bez zmian

Linia 18

OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Piaśnicka – FRANOWO

Linia 39 – zawieszona