pierwsze tramwaje na rondzie Rataje fot. PIM

Poznań: Zmiany na rondzie Rataje i moście Królowej Jadwigi

Na moście tymczasowy nowy buspas, na wschodniej części ronda układana ostatnia warstwa nawierzchni i powrót tramwajów na ul. Jana Pawła II i Zamenhofa. Kolejne zmiany już od 2 sierpnia.

Tramwaje są już po przejazdach technicznych po nowym torowisku.
– Zgodnie ze standardową procedurą trasa najpierw jest sprawdzana przez tramwaje bez pasażerów, by od 2 sierpnia mogły kursować już regularnie – tłumaczy Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Kolejnym usprawnieniem dla komunikacji miejskiej będzie buspas na moście Królowej Jadwigi. Prace budowlane skupią się teraz na przebudowie torowiska między rondem Rataje a mostem – tramwaj już tu nie dojedzie, dlatego chcemy upłynnić przejazd autobusów.

Zmiany organizacji ruchu, polegające na wprowadzeniu buspasa na moście Królowej Jadwigi, zaczną obowiązywać w nocy z 1 na 2 sierpnia, czyli z niedzieli na poniedziałek. Pas dla autobusów pojawi się na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem ulic Królowej Jadwigi/Droga Dębińska/Strzelecka a skrzyżowaniem ulic Królowej Jadwigi/Juracka/Serafitek. W obu kierunkach będą to zewnętrzne pasy ruchu. Oprócz autobusów z buspasów korzystać będą pojazdy dopuszczone, m.in. taksówki, służby miejskie i rowery. Dla pozostałych kierowców pozostaną pasy wewnętrzne – na wyłączonym z ruchu tramwajowego torowisku.

Odcinek pomiędzy rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi jest już ostatnim przewidzianym do przebudowy w ramach inwestycji. Prace na ul. Jana Pawła II pomiędzy rondem a ul. Kórnicką zakończyły się już wiosną tego roku, a teraz dobiegają końca na ul. Zamenhofa na odcinku do ul. Piłsudskiego i Wioślarskiej. Pozwala to na uruchomienie od 2 sierpnia torowiska dla tramwajów kursujących między rondami Śródka i Starołęka. Udaje się to ponad trzy tygodnie wcześniej niż zakładał harmonogram.

Zaawansowane są również prace na samym rondzie Rataje. W nocy z 30 na 31 lipca wschodnia część została wyłączona z ruchu w godz. 21:00-5:00. Położono tam ostatnią, ścieralną warstwę nawierzchni, a kierowcy w godzinach prac musieli korzystać z objazdów.

PIM

5 1 vote
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze