Kurlandzka wiadukt os. Orła Białego Żegrze ekrany fot. Sławek Wąchała

Poznań: Zmiana tras autobusów od 3 listopada

Linie nr 125, 152, 154, 165, 184, 511, 512 i 238 od 3 listopada będą kursowały innymi trasami. Powodem jest zamknięcie wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej.

3 listopada rano, jak informuje ZTM, rozpoczynają się prace związane z przebudową wiaduktu drogowego nad ul. Krzywoustego w ciągu ul. Kurlandzkiej (wraz z przebudową skrzyżowań ul. Kurlandzkiej z ul. Wiatraczną i ul. Bobrzańską). Pociągają one za sobą konieczność wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu komunikacji publicznej dla linii nr 152, 154, 165, 184, 511, 512 oraz 238. Uruchomiona zostanie dodatkowa linia nr 125. Zmiany będą obowiązywać do odwołania.

Na czas zamknięcia przewidziano tymczasową organizację ruchu. Objazd dla pojazdów jadących od ulicy Piaśnickiej odbywać się będzie ulicami Wiatraczną, Żegrze i Bobrzańską. Dla samochodów jadących od ul. Dziadoszańskiej zaplanowano objazd ulicami Bobrzańską, Krzywoustego przy Kinepolis, Klenowską, znów Krzywoustego, a następnie Wiatraczną. Natomiast pojazdy poruszające się ul. Krzywoustego od Kórnika z zamiarem dojazdu do ul. Bobrzańskiej muszą korzystać z objazdu przez ulicę Żegrze. Do czasu rozpoczęcia przebudowy piesi i rowerzyści mogą korzystać z wiaduktu.

Tym samym od 3 listopada (od pierwszych kursów linii dziennych) linie funkcjonowały będą w następujący sposób:

Linia nr 125 (dodatkowa linia kursująca na trasie):

STAROŁĘKA – Forteczna – Obodrzycka – Kurlandzka – Żegrze – Unii Lubelskiej – Obodrzycka – Forteczna – STAROŁĘKA

Kursy co 30 min (szczyty/pozostałe pory) – z częstotliwością podobną jak dotychczas linia nr 165

Linia nr 152:
DARZYBÓR – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO RATAJE

RONDO RATAJE – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – DARZYBÓR

Linia nr 154:
SPŁAWIE/KRZESINY – … – Krzywoustego – (Klenowska) – Szwedzka – przystanek przesiadkowy tramwaj na autobus Szwedzka – Szwedzka – Szwajcarska – FRANOWO

(po nowej trasie linii nr 511 i 512)

Linia nr 165:
RONDO RATAJE – Jana Pawła II – Krzywoustego – Jantar – Brneńska – Milczańska – Inflancka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – Inflancka – Milczańska – Brneńska – Jantar – Krzywoustego – RONDO RATAJE

Linia nr 184:
NOWE ZOO/TERMY MALTAŃSKIE – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO RATAJE

RONDO RATAJE – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – NOWE ZOO/TERMY MALTAŃSKIE

Linie nr 511 i 512
KAMIONKI KLONOWA/BORÓWIEC SZKOŁA – … – Krzywoustego – (Klenowska) – Szwedzka – przystanek przesiadkowy tramwaj – autobus Szwedzka – Szwajcarska – FRANOWO (jak linie nr 501, 502, 560, 561)

Linia nr 238:
FRANOWO – … – Kurlandzka – Piaśnicka – Chartowo – Żegrze – Bobrzańska – Kurlandzka – … – RONDO KAPONIERA

RONDO KAPONIERA – … – Inflancka – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Kurlandzka – … – FRANOWO

Na trasie objazdu zlokalizowane zostaną dodatkowe przystanki:

– Os. Czecha I na ul. Szwedzkiej w obu kierunkach;

– Piaśnicka/Kurlandzka, Piaśnicka Rynek, Piaśnicka na ul. Piaśnickiej w obu kierunkach.

Wiadukt drogowy w ciągu ulicy Kurlandzkiej ze względu na stan techniczny jest dopuszczony do użytku warunkowo do 2 listopada. Do przebudowy obiektu Poznań przygotowuje się od kilku lat.

Obiekt docelowo zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy. Dodatkowo skrzyżowania ulicy Kurlandzkiej z ulicami Wiatraczną i Bobrzańską zostaną zmienione na ronda. Choć wszystko jest gotowe do rozpoczęcia inwestycji, to nie wiadomo, kiedy będzie można przekazać wykonawcy plac budowy. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie (GDOŚ) uchylił postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Poznaniu, odmawiające wznowienia postępowania dotyczącego wydania decyzji środowiskowej. GDOŚ uznał, że odmowa wznowienia postępowania, a tym samym utrzymanie wydanej i ostatecznej decyzji środowiskowej w mocy, o które wnioskował mieszkaniec, została wydana przez RDOŚ z naruszeniem prawa. Wobec zaistniałej sytuacji nie można podać terminu rozpoczęcia i zakończenia przebudowy wiaduktu.

ZTM, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze