Sprawdzanie zgód TCF
sobota, 20 kwietnia, 2024

Poznań: Zielone torowisko trasy tramwaju na Naramowice

Na nim chyba najlepiej widać postępy prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice – przy pętli Wilczak jest montowana sieć trakcyjna i właśnie powstaje zielone torowisko. Od 24 kwietnia zmieni się tam też organizacja ruchu.

– Zmiany organizacji ruchu są z pewnością uciążliwe dla mieszkańców. Tym bardziej cieszy widoczny postęp prac – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Z każdym dniem jesteśmy coraz bliżej celu, czyli uruchomienia trasy na Naramowice. Co istotne, na nowej trasie tramwaje pojadą w większości po zielonym torowisku. Takie rozwiązanie będzie cieszyć oczy, ogranicza emisję hałasu i ma pozytywny wpływ na środowisko.

– Na placu budowy pojawiły się nowe elementy: sieć trakcyjna rozwieszana nad torowiskiem oraz rozchodnik. Dzięki poprawie warunków atmosferycznych, które do tej pory nie sprzyjały tym pracom, między szynami rozkładane są maty z tą wytrzymałą rośliną tworzące zielone torowisko. Zarówno sieć trakcyjną jak i maty rozchodnikowe można zobaczyć w rejonie pętli Wilczak, gdzie trasa powstaje wzdłuż parku Kosynierów – dodaje Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W sobotę 24 kwietnia rozpocznie się kolejny etap budowy kabla zasilającego trasę tramwajową na Naramowice. Tym razem prace prowadzone będą na północno-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii oraz w ciągu ul. Szelągowskiej do skrzyżowania z ul. Winogrady.

Prace oznaczają miejscowe przewężenia dla pieszych i rowerzystów, ale wykonawca zapewnia, że w razie potrzeby będzie montował specjalne kładki, by nie zamykać ciągów komunikacyjnych. Z utrudnieniami muszą się też liczyć kierowcy na ul. Szelągowskiej – wschodni pas będzie wyłączany z użytku, więc będą występować czasowe zmiany w układzie pasów ruchu. Ruch w kierunku centrum prowadzony będzie po istniejącym buspasie, a w przeciwnym kierunku po dotychczasowym pasie prowadzącym do centrum miasta.

Został również wydłużony czas ręcznego sterowania ruchem wahadłowym na ul. Naramowickiej, na wysokości planowanej tzw. ul. Nowej Stoińskiego. Osoba kierująca nim będzie pracować także poza godzinami szczytów komunikacyjnych, ponieważ do PIM napływały informacje, że jest to potrzebne i przyczynia się do usprawniania ruchu. Nocą utrzymany zostanie ruch wahadłowy działający na zasadach ogólnych.

PIM

Strona głównaPoznańPoznań: Zielone torowisko trasy tramwaju na Naramowice