Ponieważ wszystko wskazuje na to, że utrudnienia w życiu codziennym z powodu pandemii jeszcze potrwają – poznański magistrat ulepszył system rezerwacji wizyt w urzędzie. Teraz strona jest czytelniejsza i bardziej intuicyjna w obsłudze.
Z powodu pandemii koronawirusa każdy, kto ma do załatwienia jakąś sprawę w urzędzie, musi najpierw zarezerwować wizytę, a najwygodniej i najszybciej można to zrobić właśnie przez internet, na stronie miasta.
W połowie października w ręce poznanianek i poznaniaków urzędnicy oddali ulepszoną wersję serwisu z systemem rezerwacji wizyt online. Nowy układ strony jest bardziej czytelny i funkcjonalny. Zwiększono kontrast, co wpływa na podniesienie jej dostępności dla osób niedowidzących. Witryna jest również responsywna. Oznacza to, że automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu danego urządzenia – można z niej wygodnie korzystać zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na tablecie czy smartfonie.
Sprawy są uszeregowane wydziałami i podzielone na grupy. Przy każdej sprawie, po prawej stronie ekranu, znajdują się ikony przekierowujące na odpowiednią podstronę. Można tam: dokonać rezerwacji wizyty, zapoznać się z opisem procedury i wymaganymi dokumentami oraz znaleźć informacje dodatkowe na temat danej sprawy (np. jakich danych potrzeba, aby wypełnić formularz rezerwacji).
Do serwisu rezerwacji wizyt w urzędzie miasta można się dostać również poprzez skrót na stronie głównej miasta (żółty pasek na górze) i przez aplikację Smart City Poznań, dostępną bezpłatnie na urządzenia z systemem Android oraz iOS.
Aplikacja zapewnia dostęp do aktualnych powiadomień w zakresie prac drogowych, awarii, zmian w komunikacji miejskiej i innych. Dzięki Smart City Poznań mieszkaniec może zgłosić inicjatywy, takie jak wydarzenia kulturalno-społeczne czy sprawy, którymi powinny zająć się służby miejskie. Aplikacja umożliwia również udział w ankietach i sondażach, w tematach ważnych dla osiedli.
UMP, el