Poznań: Robaki w PKP Intercity? „Nikomu nie życzę takiej podróży do domu”

PKP Intercity fot. MOs810 (zdjęcie ilustracyjne)

Na obrzydliwe znalezisko natknęła się jedna z pasażerek pociągu PKP Intercity z Poznania do Gdańska. Na siedzeniach i między nimi zauważyła małe, brązowo-czerwone owady. Okazało się, że podróżowała z pluskwami.

Całe zdarzenie miało miejsce 21 listopada. Robaki nie tylko spacerowały po siedzeniach i pasażerach, ale pod poduszkami, co sprawdziła pasażerka, miały całe gniazdo. Kobieta natychmiast powiadomiła konduktorkę o pluskwach, bo co prawda robaki nie roznoszą chorób, ale mogą dotkliwie pogryźć, no i są – co tu ukrywać – dowodem na to, że wagony pociągów PKP nie są sprzątane, a już na pewno dezynfekowane.

Ale, jej zdaniem, pracownica PKP zbytnio się nie przejęła faktem znalezienia robaków w pociągu i poradziła tylko, by porządnie się otrzepali przed wejściem do domu…

Zdegustowana pasażerka złożyła skargę w PKP, powiadomiła o sprawie także sanepid, a swoją historię opisała też w mediach społecznościowych, by ostrzec innych pasażerów, że mogą z pociągu przynieść do domu takich nieproszonych gości. A pluskiew, gdy się już zadomowią, bardzo trudno się pozbyć.

„Sprawdzajcie swoje siedzenia, bo nikomu nie życzę takiej podróży do domu” – podsumowała swój wpis.

Aktualizacja 29 listopada 2021

Biuro prasowe PKP Intercity wysłało nam swoje stanowisko w tej sprawie. Poniżej publikujemy je w całości.

„Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czystość składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy. Podobnie było w przypadku opisanym w artykule, wagon został niezwłocznie wyłączony i skierowany do dezynsekcji.

Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, także pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz. Niezależnie od opisanych powyżej zasad utrzymania taboru w czystości, po otrzymaniu ostatniego zgłoszenia, zarządzono przeprowadzenie dodatkowej inspekcji całego posiadanego przez PKP Intercity S.A. taboru pod kątem występowania insektów.

Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.”


Warning: Undefined variable $style in /home/klient.dhosting.pl/siergiejpoz/tenpoznan.pl/public_html/wp-content/plugins/ad-inserter-pro/class.php on line 4978