Poznań: Prace na trasie Pestki postępują. Trwa kładzenie torów

nowe tory na trasie PST fot. MPK

Na remontowanym odcinku trasy PST, między ul. Roosevelta a przystankiem Słowiańska, trwa już układanie nowych torów po stronie wschodniej. Trwają także prace na estakadzie i na peronie przystanku Słowiańska.

Jak informuje MPK, wykonawcy dokładają starań, aby jak najszybciej zakończyć tę ważną dla Poznania inwestycję – przypomnijmy, że jej pierwsza część z przystankiem Słowiańska ma być zakończona najpóźniej w styczniu 2023 roku. Natomiast odcinek trasy PST na północ od ul. Słowiańskiej ma być gotowy na przełomie maja i czerwca.

„Między ul. Roosevelta a przystankiem Słowiańska trwa układanie nawierzchni torowej po stronie wschodniej w kierunku Piątkowa” – informuje MPK. – „Widoczne są już szyny, podkłady i podsypka tłuczniowa. Na ciasnych łukach, tam gdzie wcześniej były podkłady drewniane, zamontowane zostaną elementy z tworzywa sztucznego, a na prostych odcinkach podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania.Prace prowadzone są już także na torze w kierunku centrum. Po zachodniej stronie na estakadzie zdemontowano torowisko i trwa czyszczenie koryta balastowego”.

Prace postępują także na prawie czterokilometrowym odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego – tam trwa kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej wraz z wymianą krawędzi peronów na przystankach: Słowiańska, Al. Solidarności, Lechicka/Poznań Plaza, Kurpińskiego i Szymanowskiego. Oprócz robót demontażowych trwają też prace elektroenergetyczne, montowane są kolejne dostarczane elementy: szyny, podkłady kompozytowe, płyty i ścianki peronowe.

Remont torowiska na PST przeprowadzany jest po 25 latach intensywnej eksploatacji tej trasy. Przypomnijmy, że remont podzielono na dwa odcinki – prace od ul. Roosevelta do przystanku Słowiańska realizuje firma PORR SA, natomiast od Słowiańskiej do Szymanowskiego konsorcjum NDI Energy sp. z o. o. oraz NDI SA.

Podziel się: