Poznań: Pociągi Kolei Wielkopolskich będą kursować do Piły

Od grudnia 2019 – do Piły, a po zakończeniu remontu trasy na Szczecin także do Krzyża będzie można dojechać pociągami regionalnymi Kolei Wielkopolskich.

Inwestycje dla Poznania informacje o tym, że Koleje Wielkopolskie dojadą do Piły przejmując większą część połączeń od Przewozów Regionalnych, nazywają “trochę lepszą informacją z dworca PKP”. Kolejną dobrą wiadomością jest ta, że Poznańska Kolej Metropolitalna będzie kursować aż do Obornik. To zdecydowanie poprawi komunikacje w okolicach Poznania, ale nie tylko. Więcej lokalnych połączeń ułatwi życie tym mieszkańcom regionu, którzy muszą się dostać do jego stolicy, by coś załatwić – i mają na to niewiele czasu. teraz będzie im znacznie łatwiej załatwić wszystko, co mają tu do zrobienia,. w jeden dzień.

Ale powodem zintensyfikowania działań w branży przewozów w regionie jest też fakt, że urząd marszałkowski ma pewne problemy rozliczenia kosztów z Przewozami Regionalnymi – jak podaje Rynek-kolejowy.pl. Stąd też decyzja władz województwa, by więcej przewozów powierzać Kolejom Wielkopolskim, bo tu mają pełną jasność sytuacji finansowej spółki i ponoszonych kosztów. Oznacza to, że na trasach wykraczających poza Wielkopolskę pasażerów będą wozić Przewozy Regionalne, jak dotąd, ale na trasach w zasięgu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej – tylko Koleje Wielkopolskie.

Do Piły pojedziemy nowymi Elf ami 2, których pięć wejdzie do ruchu do grudnia 2019, a czas przejazdu to 1 godziny i 38 minut. Może ta prędkość nie przyprawia o zawrót głowy, ale należy pamiętać, że do Piły prowadzi wprawdzie wyremontowany, ale tylko jeden tor. A jeszcze dwa lata temu, przed remontem, jechało się tam z Poznania prawie pół godziny dłużej.

Elf 2 został kupiony z myślą poprawy standardów bezpieczeństwa i komfortu podróży w regionie, by zachęcić Wielkopolan do korzystania z tego własnie środka transportu w regionie. Ich starania przynoszą efekty – odkąd samorząd zaczął inwestować w nowy tabor, systematycznie wzrasta liczba osób wybierających kolej jako środek podróży do miejsca pracy i szkoły.

Nowoczesne pociągi charakteryzują się nowoczesnym designem, zarówno zewnętrznym, jak i przestrzeni pasażerskiej, mają 286 wygodnych miejsc, a ich prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km/h. Koleje Wielkopolskie inwestują w tabor także z ta myślą, że po zakończeniu modernizacji magistrali z Poznania do Szczecina będą jako przewoźnik obsługiwać trasę z Poznania do Krzyża.

IdP, Rynek-kolejowy.pl, el

Dodaj komentarz

avatar