Kościuszki, droga rowerowa, fot Rowerowy Poznań

Poznań: Odśnieżanie trwa, zapewnia ZDM

900 kilometrów poznańskich ulic jest odśnieżonych, a niektóre nawet kilkakrotnie. Śnieg dziś pada mniej intensywnie, ale sprzęt odśnieżający pracuje nadal i ma co robić.

Jak informuje ZDM, w miniony poniedziałek pługopiaskarki przejechały łącznie 3400 km, a na drogi trafiło 1630 ton mieszanki piasku z solą i 850 ton piasku. Sprzęt odśnieżający skupiał się tego dnia przede wszystkim na ponad pięciuset kilometrach sieci dróg strategicznych i podstawowych.

Dziś, tak samo jak wczoraj, na poznańskich ulicach pracuje cały sprzęt jakim dysponują wykonawcy, z którymi ZDM podpisał umowy na zimowe utrzymanie dróg. Teraz, po odśnieżeniu głównych ulic, sprzęt przeniósł się na drogi lokalne, które liczą sobie ponad 340 kilometrów.

“W dalszym ciągu odśnieżamy chodniki i place administrowane przez ZDM oraz drogi dla rowerów” – czytamy na stronie spółki.

Ale, jak zwraca uwagę Rowerowy Poznań, z tymi drogami dla rowerów bywa różnie. “Stan zimowego utrzymania poznańskiej infrastruktury rowerowej na dziś przed południem” – napisali dziś rowerowi aktywiści. – “Najkrócej da się to ująć w ten sposób: BRAK! Wczoraj można było zastosować taryfę ulgową, ale dziś najwyższy czas na doprowadzenie do podstawowej przejezdności”.

Można jeszcze zrozumieć zaśnieżone drogi na krańcach miasta, ale wzdłuż Kościuszki, Bukowskiej czy Krakowskiej – raczej nie. Zaśnieżonych dróg w samym centrum miasta naprawdę nie da się wytłumaczyć odległą kolejnością odśnieżania. Zwłaszcza że zgodnie z zasadami odśnieżania obowiązującymi ZDM pierwsze odśnieżanie powinno się odbyć w ciągu 3 godzin, licząc od początku opadów śniegu lub wystąpienia gołoledzi.

Jak przypomina ZDM, poznańskie ulice, jeśli chodzi o odśnieżanie, są podzielone na pięć kategorii:
– Sieć strategiczna (pierwsza kolejność) – o łącznej długości 271,6 km – to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali. Czas wykonania pierwszych działań: 1,5 – 2 godz. od momentu zgłoszenia przez dyspozytora ZDM.
– Sieć podstawowa (druga kolejność) – o łącznej długości 258,0 km – to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej. Czas reakcji: 2 – 2,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
– Sieć lokalna I (trzecia kolejność) – o łącznej długości 211,6 km – to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej. Czas reakcji: 3 – 4,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
– Sieć lokalna II (czwarta kolejność) – o łącznej długości 129,1 km – to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie Czas reakcji: 3 – 4 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
– Pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM – obsługiwane doraźnie.

Pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM są odśnieżane i posypywane doraźnie na podstawie oczekiwań mieszkańców, oceny stopnia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu oraz możliwości finansowych ZDM. Drogi gruntowe są odśnieżane i posypywane piaskiem doraźnie uwzględniając zgłoszenia mieszkańców oraz spostrzeżenia ZDM.

Pierwsze działanie (odpłużanie, posypywanie piaskiem) na sieci ścieżek rowerowych liczących 132,9 km odbywają się w ciągu 3 godzin, licząc od początku opadów śniegu lub wystąpienia gołoledzi.

Ulice i chodniki wymagające odśnieżenia można zgłaszać całodobowo w ramach Akcji Zima na komórkę dyspozytorską ZDM: tel. 61 64 77 231 (każde zgłoszenie jest rejestrowane) albo mail: zima@zdm.poznan.pl.

0 0 votes
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze