Buspas Garbary 1 fot. UMP

Poznań: Od poniedziałku zmiany organizacji ruchu na Garbarach

W poniedziałek rusza pierwszy etap zmian na ulicy Garbary. Będzie obowiązywał zakaz zatrzymywania się i parkowania. Samochody pozostawione w miejscach zabronionych będą odholowane na koszt właściciela.

Rozpoczną się też już prace remontowe – prowadzone będą na lewym pasie, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wielką do ulicy Garbary 48. W trakcie prac sfrezowana zostanie stara nawierzchnia i ułożona nowa. Wykonawca na zakończenie prac ma czas do 6 marca.

Remont wiąże się z wprowadzeniem tymczasowej organizacji ruchu. Samochody będą poruszać się prawym pasem. Nie będzie możliwości skrętu z ulicy Garbary w lewo, w ulicę Woźną, natomiast będzie można w nią wjechać z ulicy Mostowej.

Kierowcy nie będą mogli również przejechać z ulicy Mostowej w ulicę Grobla i dalej w ulicę Garbary. Ulica Grobla na odcinku od Mostowej do Garbar będzie jednokierunkowa – w kierunku ulicy Mostowej. Wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Garbary, Wodna i Grobla.

Tymczasowa organizacja ruchu wprowadza także zakaz parkowania po obu stronach ulicy Garbary, na odcinku od ul. Wielkiej do wysokości numeru 48. Aby uprzedzić kierowców, zamontowane zostały znaki informujące o zakazie zatrzymywania i parkowania na remontowanym odcinku. Zakaz będzie obowiązywał od północy z niedzieli na poniedziałek (16 na 17 lutego) do czasu zakończenia prac. Pozostawione pojazdy zostaną odholowane.

Buspas na ulicy Garbary zostanie wydłużony. Poprawi to płynność i komfort podróży transportem publicznym. Umożliwi skrócenie czasu przejazdu autobusów na kluczowej osi komunikacyjnej północ-południe przez centrum miasta.

Po ulicy Garbary poruszają się cztery linie autobusowe: 174, 176, 190 i 603. W dni powszednie wykonują 233 kursy dziennie przewożąc około 15 tysięcy pasażerów. Trasa linii 174 jest jedną z najdłuższych w Poznaniu. Przebiega przez centrum i obsługują ją w większości najnowsze autobusy elektryczne.

Według rozkładu linie te powinny pokonać odcinek między przystankami Małe Garbary a AWF w 5 minut. Opóźnienia sięgają jednak od 2 do 5 minut. Zdarzają się również ekstremalne sytuacje, kiedy autobus na Garbarach stoi nawet 10 minut. Wprowadzenie buspasa pozwoli zminimalizować rozbieżności pomiędzy rozkładowym a rzeczywistym czasem przejazdu.

Prace są pierwszym z etapów wprowadzenia buspasa na ulicy Garbary. Oprócz naprawy nawierzchni i skrócenie czasu przejazdu autobusów, ulica zyska także zieleń w donicach oraz ławki (od ulicy Wielkiej do placu Bernardyńskiego). Na wiosnę zazieleni się również przystanek autobusowy Małe Garbary. Na dachu wiaty zostanie posadzony rozchodnik, która latem chłodzi, zimą podnosi temperaturę. Ponadto roślina wyłapuje też drobne zanieczyszczenia powietrza.

Po wyremontowaniu lewego pasa na Garbarach drogowcy przystąpią do budowy trzeciego pasa ruchu na ulicy Jana Pawła II, biegnącego od ronda Śródka w kierunku ulicy Baraniaka. Po jego uruchomieniu jadący ulicą Wyszyńskiego będą też mieli do dyspozycji dwa pasy do skrętu w prawo w ulicę Jana Pawła II (obecnie jest tylko jeden).

Drogowcy wrócą na Garbary późną wiosną. Wówczas wyremontowany i wzmocniony zostanie prawy pas na odcinku od ulicy Estkowskiego do ulicy Długiej.

ZDM, el

Daj znać innym

2
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
Poznańczyk
Gość
Poznańczyk

Jaśkowiak jest chory, niszczenia miasta ciąg dalszy. Kto płaci temu szkodnikowi? Już nawet Niemcy zrobili w Poznaniu więcej dobrego niż nasz prezydent. A już niebawem powiększy nam się strefa parkowania… oczywiście żeby przypie… mieszkańcom bo na górnym łazarzu przyjezdni nie parkują swoich aut.

Kuba Gorączkowski
Gość
Kuba Gorączkowski

Kolejny etap likwidacji małych sklepów i utrudniania życia mieszkańcom by się wyprowadzili z centrum.