Falista prace przy torowisku fot. PIM

Poznań: Na pętli przy Falistej są już tory!

Ułożono już trzy czwarte zaplanowanego torowiska. Trwają prace związane z jezdnią, zakończono większość robót ziemnych. Pętla przy Falistej już jest dobrze widoczna.

– Do ułożenia została niewielka część torowiska – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Tory ułożono już na całej powstającej pętli, na której widoczne są też fundamenty oraz ściany budynku ekspedycji. Stąd służby MPK będą nadzorowały ruch, a kierowcy i motorniczy uzyskają w nim zaplecze socjalne.

Trwają prace związane z podziemną infrastrukturą. Przebudowywana jest sieć sanitarna, zbudowano większość zaplanowanego wodociągu, trwa budowa infrastruktury energetycznej, telekomunikacyjnej oraz trakcyjnej.

W trakcie robót piesi i rowerzyści mogą korzystać z ciągu pieszo-rowerowego, łączącego drogę wewnętrzną (stanowiącą dojazd do ul. Obodrzyckiej) oraz oddany do użytku wcześniej odcinek za pętlą i nowy fragment ul. Unii Lubelskiej na wysokości przyszłej pętli.

Jeśli warunki pogodowe będą – jak dotychczas – sprzyjać prowadzeniu robót, do końca lutego powinien być gotowy chodnik od ronda Żegrze do nowo wybudowanego ciągu pieszo-rowerowego. To ułatwi dojście do ronda od strony osiedla mieszkaniowego.

Rozpoczęte w lipcu ubiegłego roku prace w ramach rozbudowy ul. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Żegrze do nowo projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej oraz w obrębie ulic Falistej i Obodrzyckiej mają zakończyć się pod koniec tego roku. Najważniejszym efektem tej inwestycji będzie doprowadzenie trasy tramwajowej do nowej pętli. Dzięki temu osiedla przy ul. Falistej oraz Unii Lubelskiej zostaną lepiej skomunikowane z resztą miasta i więcej osób będzie mogło korzystać z transportu publicznego. Realizacja tego projektu zwiększy również atrakcyjność terenów inwestycyjnych w tym rejonie.

Inwestycja jest częścią projektu “Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”. Uzyskał on dotację z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

PIM/el

Daj znać innym

Dodaj komentarz

avatar