rondo Rataje fot. PIM

Poznań: Kolejne zmiany wokół ronda Rataje. I to duże!

“Od 5 sierpnia organizacja ruchu będzie zmieniać się z dnia na dzień” – ostrzegają Poznańskie Inwestycje Miejskie. Chodzi o rejon ulic Zamenhofa, Piłsudskiego i Wioślarskiej. 6 sierpnia z kolei zaczną się zmiany na Krzywoustego.

Zmiany obowiązywać będą w dniach 5-10 sierpnia na ulicach: Zamenhofa (od ronda Rataje do ul. Obrzyca), Piłsudskiego (od ul. Zamenhofa do zjazdu na os. Jagiellońskie) oraz w obrębie skrzyżowania ul. Zamenhofa i Wioślarskiej. Będą wprowadzane stopniowo wraz z postępem robót.

5 sierpnia prace przewidziano na jezdni zachodniej ul. Zamenhofa (prowadzącej w stronę Starołęki). Nawierzchnia zostanie ułożona na prawym pasie ruchu, pasie do skrętu w prawo w ul. Wioślarską oraz na wjeździe i wyjeździe z ul. Wioślarskiej. Tego dnia planowane jest wykonanie połowy wewnętrznego wjazdu osiedlowego. Na ten jeden dzień tymczasowy przystanek autobusowy zostanie przeniesiony z Zamenhofa w rejon wjazdu na rondo Rataje ulicą Krzywoustego od strony mostu Królowej Jadwigi. Wyjazd z os.Piastowskiego jak i wjazd będą możliwe przez ul. Juracką i ul. Obrzyca.

6 sierpnia prace również toczyć się będą na zachodniej jezdni ul. Zamenhofa, wykonany zostanie lewy pas ruchu, pasy do skrętu w lewo w ul. Piłsudskiego, wyjazd z pasa tramwajowo-autobusowego i druga połowa wewnętrznego wyjazdu osiedlowego. Tego dnia zamknięty będzie zjazd przez torowisko z ul. Zamenhofa na ul. Piłsudskiego – ruch przekierowany zostanie na rondo Starołęka.

7 sierpnia roboty przeniosą się na wschodnią jezdnię ul. Zamenhofa, czyli prowadzącą w stronę ronda Rataje. Prace toczyć będą się na lewym pasie ruchu, zjeździe na pas tramwajowo-autobusowy oraz pasie do skrętu w lewo (na wlocie na rondo). Nadal zamknięty będzie zjazd z ul. Zamenhofa na ul. Piłsudskiego (przez torowisko), ruch przekierowany na rondo Starołęka.

9 sierpnia kontynuowane będą roboty na jezdni wschodniej ul. Zamenhofa, obejmą także ul. Piłsudskiego. Do wykonania przewidziane są: prawy pas ruchu w obrębie skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, wjazd na pas tramwajowo-autobusowy, pasy zjazdowe z ul. Zamenhofa przy torowisku, wewnętrzne pasy w ciągu ul. Piłsudskiego po stronie południowej i północnej oraz przejazd przez pas rozdziału na wysokości zjazdu na os. Jagiellońskie. Nadal zamknięty będzie zjazd z ul. Zamenhofa na ul. Piłsudskiego. Wyjazd z os. Jagiellońskiego możliwy z nakazem skrętu w prawo.

10 sierpnia będzie ostatnim dniem prac polegających na układaniu nawierzchni w rejonie ul. Zamenhofa. Przewidziane są wtedy do realizacji: prawy pas ruchu, pas do skrętu w prawo w ul. Piłsudskiego, pas do skrętu w prawo w Krzywoustego (w stronę autostrady), zewnętrzne pasy ruchu w ciągu ul. Piłsudskiego i połowa wyjazdu z os. Jagiellońskiego. Tego dnia przewidziane jest zamknięcie zjazdu z ul. Zamenhofa z kierunku południowego w ul. Piłsudskiego i zawężenie wjazdu na os. Jagiellońskie.

Od 6 sierpnia zaczną się także zmiany na Krzywoustego do dyspozycji kierowców będzie tylko jeden pas ruchu jezdni północnej (w stronę centrum) i jeden jezdni południowej (od mostu Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ul. Juracką). Wprowadzony zostanie nakaz jazdy w prawo dla pojazdów wyjeżdżających z osiedla Piastowskiego ul. Juracką i jednocześnie zamknięty będzie przejazd przez torowisko z ul. Jurackiej w kierunku centrum. Objazd możliwy przez tarczę ronda Rataje.

Na czas robót torowisko pomiędzy rondem a przystankiem AWF jest wyłączone z ruchu tramwajowego, a usprawnieniem dla komunikacji miejskiej jest tymczasowy buspas wyznaczony pomiędzy skrzyżowaniami ulic Królowej Jadwigi/Droga Dębińska/Strzelecka a ulic Królowej Jadwigi/Juracka/Serafitek. Na odcinku pomiędzy tymi skrzyżowaniami a rondem Rataje dostępny będzie jeden pas ruchu, wspólny dla autobusów i pozostałych pojazdów. Odcinek pomiędzy rondem a mostem Królowej Jadwigi jest już ostatnim przewidzianym do przebudowy w ramach inwestycji.

Prace związane z układaniem masy bitumicznej są uzależnione od warunków atmosferycznych, powyższe terminy mogą ulec zmianie w przypadku opadów.

PIM

5 1 vote
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze