banner Kompanii Piwowarskiej fot. M. Wiśniewski

Poznań: Kolejna reklama bez zgody MKZ. Tym razem na Garbarach

Jak nie Samsung na Estkowskiego – to Kompania Piwowarska na Garbarach. Jej reklama także zawisła bez zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków, co wychwycił Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Mariusz Wiśniewski – tak jak w przypadku Samsunga – opublikował zdjęcie reklamy w mediach społecznościowych i apel do Kompanii Piwowarskiej, by nie szpeciła miasta:

“Szanowna Kompania Piwowarska
Mimo weekendu majowego, pragną zwrócić Państwa uwagę na baner reklamowy, który tej doby zawisł w centrum miasta. Jesteście Państwo Firmą, jak mało która, związaną od lat z naszym miastem i pozytywnie w nim zakorzenioną. Bardzo często odwołujecie się – i słusznie – do naszej wielkopolskiej jakości pracy i solidności. Dlatego liczę, iż podobnie jak Firma Samsung, szybko zareagujecie w tej sprawie.

Baner, reklamujący Państwa Browar, zawisł, jak wspomniałem, dzisiejszej doby u zbiegu ulic Wielka/Garbary. Firma która go wieszała również nie posiada zgód Miejskiego Konserwatora Zabytków! Jest to rejon ochrony konserwatorskiej. W tej sprawie MKZ już toczy postępowanie. PINB także podejmie postępowanie weryfikujące legalność nośnika.

Pomijając aspekt prawny, powiedzmy sobie zupełnie szczerze, że ten tandetny baner nie przystoi tak poważnej Firmie, jak Państwa. Z pewnością nie ma to nic wspólnego z wielkopolską solidnością. Zasłanianie kamienic jest też wątpliwe społecznie.

Dlatego apeluję do Państwa, podobnie jak w innej dziś sprawie, by nie czekając na zakończenie postępowania administracyjnego wobec firm je wieszających/bądź właścicieli nieruchomości/ – o wydanie firmie reklamowej polecenia jej szybkiego zdjęcia.

Chcę raz jeszcze podkreślić na koniec, że nie walczymy z reklamami jako takimi. One są przecież częścią gospodarki rynkowej. Ważne tylko, by były legalne, a oprócz tego uwzględniały kontekst estetyczny, przestrzenny, zieleni, czy zabytkowy.

Jako Miasto cenimy sobie wolność osobistą i gospodarczą. Cenimy jednak także jak wszyscy Poznaniacy przestrzeganie prawa i porządek. Stąd liczę również na Państwa reakcję, która idąc przykładem Samsunga, zwróci uwagę wszystkim koncernom i innym podmiotom zlecającym reklamy swoich produktów, by weryfikować czy firmy reklamowe mają wszystkie zgody na swoje nośniki”.

Kompania Piwowarska zareagowała równie szybko jak Samsung: jak poinformował zastępca prezydenta, firma pod apelem Mariusza Wiśniewskiego poinformowała o wydaniu polecenia zdjęcia baneru.
“Dziękuję także za reakcję, co potwierdza przywiązanie do wielkopolskich wartości” – podsumował Mariusz Wiśniewski.

5 1 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze