patrol policji na Głogowskiej fot. policja

Poznań: Głogowska już jest bezpieczniejsza!

Była jedną z najbardziej niebezpiecznych ulic w mieście, przeszła prawdziwą rewolucję – i już widać pierwsze efekty. Głogowska już nie jest najbardziej “wypadkową” ulicą w mieście.

– W roku 2018 zginęły tam 3 osoby, a w 2019 – 1. Teraz Wydział Ruchu Drogowego KMP w Poznaniu podsumował to, co udało się wypracować, aby poprawić bezpieczeństwo w tym rejonie. Rzecz jasna, że na tym nie koniec naszych działań, ale pewne zmiany, które zaszły tam przez ostatnie dwa lata, jak wynika z naszych statystyk, miały realny wpływ na bezpieczeństwo w 2020 roku – mówi komisarz Przemysław Kusik, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Mniej jest nie tylko wypadków, ale też kolizji drogowych. W roku 2018 było ich 379, w 2019 – 363. A w 2020 roku – tylko 264. Nie było ani jednego wypadku ze skutkiem śmiertelnymi pod tym względem po raz pierwszy od wielu lat Głogowska została w tyle za Hetmańską i Grunwaldzką.
– Należy wziąć pod uwagę, że mówimy o odcinku drogi, który ma prawie 8 km, a prawie jedna trzecia przebiega przez teren zabudowy śródmiejskiej Górczyna i Łazarza – zaznacza komisarz Kusik.

Nad poprawą bezpieczeństwa na Głogowskiej pracowała nie tylko policja. Przyczyniły się do tego również działania Zarządu Dróg Miejskich oraz Miejskiego Inżyniera Ruchu, które doprowadziły do zmian w organizacji ruchu na Głogowskiej, spowolnienia go i w konsekwencji zmniejszenia liczby zdarzeń drogowych.

Przypomnijmy, że po zmianach obowiązuje zakaz skrętów w lewo, szczególnie w ul. Berwińskiego, w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych zostały ustawione słupki, by samochody tam nie parkowały i nie ograniczały widoczności, miejsca parkingowe zostały na nowo czytelnie oznakowane, wyznaczono specjalne miejsca dla dostaw i osób z niepełnosprawnościami, a znaki zostały odświeżone. Całą dobę na Głogowskiej działa też sygnalizacja świetlna.

Na odcinku ulicy przebiegającym przez Łazarz obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ruch samochodów odbywa się tu w obydwu kierunkach po jednym pasie ruchu, od strony torowiska tramwajowego. Przy prawych krawędziach obu jezdni biegną pasy dla rowerów.

Od wlotu ulicy Ostatniej obowiązuje z kolei ograniczenie do 50 km/h. W tym rejonie wyznaczono stałe miejsca do kontroli drogowych – i tylko na tym odcinku policja zdążyła zatrzymać już 78 praw jazdy.

– Staramy się utrzymywać drożność na świeżo wyznaczonych pasach dla rowerów – mówi komisarz Kusik. – W ten rejon były skierowane specjalnie dedykowane patrole drogówki. Policjanci byli tam codziennie. Zarówno w dzień, jak i w nocy.

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP podkreślił, że to nie koniec i w tym roku będą podejmowane kolejne działania, które zwiększą bezpieczeństwo na tej ulicy. A już w poniedziałek policjanci obiecują zestawienie wszystkich grzechów głównych kierowców w Poznaniu…

KMP

3.3 3 votes
Oceń artykuł
guest
2 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze