System Informacji Pasażerskiej AMS fot. UMP

Poznań: Gdzie jest tramwaj lub autobus? System ci powie!

Na digitalowych ekranach w wiatach przystankowych pasażerowie mogą śledzić w czasie rzeczywistym położenie autobusów i tramwajów, które kursują do i z danego przystanku. To System Informacji Pasażerskiej AMS

Na 9 przystankach można zobaczyć tramwaje lub autobusy nadjeżdżające w promieniu kilkuset metrów. W ten sposób każdy może dowiedzieć się, gdzie jest jego autobus czy też tramwaj i w miarę potrzeb zmienić plan podróży. To użyteczne rozwiązanie zostało już wprowadzone w Krakowie i bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców. Projekt został też doceniony w dwóch branżowych konkursach – Innovation 2020 i Dobry Wzór 2020.

– Przykładamy dużą wagę do cyfryzacji, tak żeby wszyscy korzystający z komunikacji publicznej mieli do dyspozycji bieżącą informację, zarówno w przestrzeni publicznej, czyli na przystankach lub węzłach komunikacyjnych, jak i w swoim miejscu pracy lub na smartfonie – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – To dobra wiadomość, że pasażerowie miejskiej komunikacji otrzymali kolejne udogodnienie. Aktualna, czytelna i zrozumiała informacja pasażerska jest niezwykle istotnym elementem nowoczesnego transportu zbiorowego.

To kolejny element realizacji polityki Smart City – projektowanie usług użytecznych dla mieszkańców.
– Informacje, które były dostępne tylko w dedykowanych aplikacjach, przenieśliśmy na ekrany nośników Digital Citylight zamontowanych w wiatach przystankowych – wyjaśnia Robert Bartoszcze, dyrektor ds. Digital w AMS, odpowiedzialny za wdrożenie tego systemu na przystankach. – W ten sposób zmniejszyliśmy barierę dostępności usług cyfrowych osobom, które na co dzień nie korzystają z aplikacji i usług cyfrowych w telefonach oraz wszystkim tym, którzy chwilowo stracili dostęp do internetu lub mają rozładowany telefon.

– Ten projekt jest przykładem, jak w użyteczny sposób można wykorzystać otwarte dane ZTM Poznań – dodaje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Dzięki otwieraniu i udostępnianiu danych mogą powstawać nowoczesne usługi ułatwiające funkcjonowanie w mieście. Tak się dzieje na całym świecie i cieszymy się, że Poznań też tak działa.

System Informacji Pasażerskiej jest dostępny na następujących przystankach w Poznaniu:
– pl. Wiosny Ludów na ulicy Strzeleckiej (kierunek Królowej Jadwigi), przystanek tramwajowy
– Wrocławska na ulicy Podgórnej (kierunek Al. Marcinkowskiego), przystanek tramwajowy
– Most Teatralny na ulicy Dąbrowskiego (kierunek Ogrody), przystanek tramwajowy
– Most Teatralny na ulicy Roosevelta (kierunek Pułaskiego), przystanek autobusowy
– Poznań Główny na placu Dworcowym (przystanek odjazdowy), przystanek autobusowy
– Poznań Główny na ulicy Matyi (kierunek Wierzbięcice), przystanek tramwajowy
– Wielka na ulicy Garbary (kierunek Estkowskiego), przystanek autobusowy
– Rondo Rataje na ulicy Krzywoustego (kierunek centrum), przystanek tramwajowy
– Fredry na ulicy Fredry (kierunek most Teatralny), przystanek tramwajowy

Za projekt Systemu Informacji Pasażerskiej w Krakowie AMS zdobył nagrodę w konkursie INNOVATION 2020 oraz został finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 w kategorii Usługa.

UMP, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze