Nielegalne reklamy fot. UMP

Poznań: Czy nielegalne reklamy znikną z miasta?

W 2019 roku inspektorzy poznańskiego nadzoru budowlanego skontrolowali legalność rekordowej liczby reklam. Kontrolami objęto 164 nośniki. Konsekwencją kontroli było wszczęcie 164 postępowań, spośród których część już zakończono.

Wśród reklam zdecydowaną większość stanowiły wolnostojące, świetlne lub podświetlane tablice, zwykle zamontowane na żelbetowych słupach. Łącznie skontrolowano 140 tego typu budowli. Ponadto sprawdzono legalność 15 banerów zainstalowanych na ogrodzeniach oraz 4 wielkoformatowych banerów i 5 tablic reklamowych zamontowanych na budynkach.

W ubiegłym roku doprowadzono też do rozbiórki 36 samowolnie wykonanych nośników reklamowych, w tym: 26 nośników wolnostojących, 9 banerów zainstalowanych na ogrodzeniach i jednej tablicy reklamowej zamontowanej na budynku.

W wyniku 13 zakończonych już postępowań stwierdzono legalność 11 wolnostojących nośników oraz dwóch tablic reklamowych zamontowanych na elewacjach budynków. W jednym przypadku, z powodu braku reakcji inwestora na zalecenie dokonania rozbiórki wolnostojącego, samowolnie wzniesionego nośnika, wydano decyzję nakazującą jego usunięcie.

– Batalia z reklamowymi samowolami, to nie tylko walka o respektowanie przepisów prawa, ale także bój o ład przestrzenny – mówi Paweł Łukaszewski, szef Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania. – Oczywiście jest to trudne zadanie, ponieważ w miejsce zlikwidowanych samowoli często pojawiają się nowe. Jednak świadomość nieuchronności usunięcia reklamy zainstalowanej w Poznaniu bez pozwolenia, a bywa, że i w miejscu do tego nieprzeznaczonym, coraz częściej powoduje, że potencjalni inwestorzy nie podejmują tego ryzyka.

Aktualnie w inspektoracie prowadzonych jest około 100 postępowań, dotyczących legalności nośników. Wiele z nich, z całą pewnością, zakończy się nakazem rozbiórki. Wynika z tego, że także w 2020 roku z przestrzeni Poznania usuniętych zostanie kilkadziesiąt kolejnych reklamowych samowoli.

UMP, el

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze